1

Onderwerp: (groot aantal) lepel gebak; ideeen gevraagd

Mijn schoonouders vieren samen hun verjaardag en open huis/bedankt. Nu heb ik voorgesteld om lepel gebak te maken (1e keer), wat erg enthousiast ontvangen werd.
Er worden zo'n 170 mensen uitgenodigd, dus het gaat om een groot aantal bakjes/bekertjes.

Ik heb al wat ideetjes, maar meer ideeen/aanvullingen zijn altijd welkom.

- cake/gebakken appeltjes/kaneelcreme/kruimelbovenkant (hoe maak/bak ik die zonder dat er appeltaart onder zit?)

- cake of verkruimelde koekjes/......creme/vlaaifruit (wilde monchou doen, maar dat moet in de koeling wat ik niet ga redden, qua hoeveelheid)

- cake/chocomouse/cake/caramel creme

- iets met mokka ??????????????????(ideeen??)

- daarnaast mini cc

Enehhhh hoelang zal je bezig zijn met zoveel bakjes, we mogen de avond ervoor naar de schouwburg en de avond dáárvoor heb ik nog een bestelling staan. Moet dus eigenlijk op de dag zelf (tot 14u de tijd, met 3 kinderen om me heen :s ), en hoop dat ik al veel kan voorbereiden.

alvast bedankt

groetjes Anneke, www.taartspeciaal.nl

2

Re: (groot aantal) lepel gebak; ideeen gevraagd

niemand???? :nooo

3

heb je de zoekopdracht gebruikt? er is een tijd terug een topic over geweest namelijk

Groetjes Marije van den Brink. Mijn taarten? die vind je hier: https://www.facebook.com/HetTaartenmeisje

4

ja ik heb op verschillende manieren en rubrieken gezocht maar kan t niet vinden.
Vond wel eea via google maar dat is allemaal met mixen en slagroom.

5

voor de mokka:

miss kan je daar die bitterkoekjes dingen (fijne omschrijving he ;) )
voor kan maken.
ze stonden een keer in de MJAM.

een bitterkoekje een bctoef met mokkasmaak erop daarna dippen in de chocolade evt decoreren met een beetje witten chocolade. mmm!

verder wens ik je veel succes, ik weet dat kleine dingetjes altijd veeeeel meer tijd kosten dan je denkt!

(en niet vergeten: foto's foto's!!  :+ )

there is a thin woman inside me, trying to get out,  i usualy shut her up with chocolate!

6

@chocotoetje; die staan nog wel op mn things to do lijstje :)  (met nog veel meer  ;) ), vind t wel een goed idee

Heb manlief gevraagd of hij nog vrij kan nemen die zaterdag, kan hij misschien nog wat helpen of zich met de kinderen bezig houden (hoewel zij zich ook wel redden, maar toch vaak mama........ nodig hebben). Hij gaat het vragen.

7

Anneke, pfoe wat een werk! Maar wel leuk!

Denk je eraan dat je gebak met chocomousse ook in de koeling moet?

Even wat dingetjes bedenken hoor...
-misschien is het leuk om mini appeltaartjes te maken? (bijv. in cc vormpjes?)
-Of de caramel shortcake is kleine bakjes? (ik zie dat je al zoiets maakt, maar deze hoeven niet in de koeling)
-laagje biscuit/sinaasappelcreme/biscuit/lemon curd/biscuit/sinaasappelcreme
-iets met aardbei?
-iets met bokkepootjes (of langevingers) en advocaat?

Ik zou zeker niet al te veel moeilijke dingen kiezen, en zorgen dat er veel voorbereid kan worden! Anders ga je het denk ik niet redden als je maar tot 14.00 uur de tijd hebt...Er gaat altijd meer tijd inzitten als je denkt.

Succes!

8

Lepelgebak.nl  :shh:  staan ook een hoop recepten op Deze gebruiken we in de bakkerij

Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

9

Marlieke schreef:

Lepelgebak.nl  :shh:  staan ook een hoop recepten op Deze gebruiken we in de bakkerij

Ik denk dat ze deze site al heeft gezien! de receptjes die hierop staan moeten in de koeling ivm slagroom en dat kan bij haar niet...

10

Hier bij ons is de banaan favoriet.
Plakje biscuit, botercreme met banaan van patidess, plakje banaan, en dat 3 keer.
Heeeeeeeeeeeeeeerrlijk.

Mijn faceboekpagina met mijn taartjes
http://www.facebook.com/pages/Home-made … 1595328591

11

Bedankt weer voor het mee denken.

@tine, dat van die chocomouse had ik ff niet over na gedacht, hm leek me zo lekker.
Iets met aardbei; ik vind de aardbeien nu niet lekker, heb wel patidess, maar vers is toch wel t lekkerst
sinaasappelcreme klinkt wel lekker, maar heb geen patidess in deze smaak (kijken of ik daar nog aan kan komen)

Kan wel wat in een koelkast kwijt maar niet alles.
Moet ook nog even kijken wat voor glaasjes/bakjes ik kan vinden bij de sligro of makro. En (niet onbelangrijk) hoe ik dat ga vervoeren van hier naar mn schoonouders.

Ik heb meer tijd nu, ik heb voor vrijdag nog een vrije dag kunnen regelen(met dank aan een collega die wilde ruilen), mijn man is dan ook vrij dus kan hij evt helpen.

12

Anneke wat de bakjes/glaaskes betreft, ik heb ze bij Xenos gekocht. Ik geloof 18 voor 2 euro, ze zijn van plastic.

Mijn faceboekpagina met mijn taartjes
http://www.facebook.com/pages/Home-made … 1595328591