1

Onderwerp: [Advies gevraagd] ... taart maken/invriezen/koelen?

Hallo allemaal,

Ik heb al gezocht en heel wat gelezen over wel of niet invriezen van gedecoreerde taarten, maar ik wil toch graag van jullie weten wat jullie zouden doen met het volgende 'probleem' ...

Mijn schoonzus heeft me gevraagd om een taart te maken voor de verjaardag van hun dochter. Deze verjaardag is zondag. Nu is het zo dat ik woensdag het kapsel al moet maken, want donderdag en vrijdag moet ik gewoon werken én vrijdag vertrek ik gelijk na werk naar een weekendje weg.

Wat is nou beter om de doen?

Woensdagochtend kapsel maken, woensdagavond bekleden en donderdag op laten halen. Op die manier kan zij hem donderdag thuis in de vriezer gooien (mijn vriezer is te klein) en hem zaterdagavond (of zo?) in de koelkast laten ontdooien. Dan zondagochtend op tijd uit de koelkast halen om te laten opdrogen?

Óf ik bak hem woensdagavond, donderdagavond decoreren en vrijdag op laten halen. En dan steeds in de koelkast bewaren tot zondagochtend en dan ook weer op tijd uit de koelkast om de laten 'drogen'.

Wat zouden jullie doen?

Alvast VEEL dank voor jullie advies!

2

Re: [Advies gevraagd] ... taart maken/invriezen/koelen?

Waarmee ga je m vullen

3

Oh ja ... met botercreme met frambozensmaakje ...

4

Als jij de taart woensdag klaar moet hebben dan zou ik hem zsm door je schoonzus laten invriezen en dan zaterdagochtend in de koelkast laten ontdooien. :Y

Een taart van woensdag tot zondag laten staan lijkt me niet zo lekker, althans niet als dat de feestdag is. Mocht ik op zondag een stukje over hebben (met niet bederfelijke vulling) dan heb ik daar niet zoveel moeite mee.

~ Never waste a good crisis... ~

Ik lees even mee want dit zelfde probleem krijg ik begin november :)

6

Ik zou hem inderdaad woensdag maken en dan zo snel mogelijk de vriezer in! In de koelkast laten ontdooien (duidelijk vertellen dat ze er af moeten blijven ;)) en dan moet het goed komen...

Sweet as sugar and everything nice