1

Onderwerp: afgestudeerd!!

Mijn neefje vroeg of ik voor zijn vriendinnetje een taart wilde maken omdat ze haar diploma had gehaald, nou zeker wel.
Maar dan wil ik wel graag iets maken wat ik nog niet eerder heb gedaan, boeken dus met een "afgestudeerdhoedje" (geen idee hoe zo'n ding heet) erop.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-Y6CZODSL.jpg

beetje jammer dat ik de naam scheef op het boek heb geschilderd  :o

Heb jij je al aangemeld als vrijwilliger voor Icing Smiles?? We are baking a difference!!  Voor meer info kijk op
icing smiles

2

Re: afgestudeerd!!

Super leuk!

3

Re: afgestudeerd!!

Prachtig, dit wil ik ook nog wel eens leren  :thumb:

4

Re: afgestudeerd!!

Wat ontzettend leuk bedacht en echt supermooi gemaakt  :thumb:  :thumb:

Taartalataaaaaaaaaaaaaa

5

Re: afgestudeerd!!

Mooiiiiiiii :Y  :Y

Grtls Irene
Ik ben niet gestoord, ik ben mentaal hilarisch!!

6

Re: afgestudeerd!!

Wat een leuk idee........ :thumb:

heel mooi  :)

7

Re: afgestudeerd!!

Bedankt voor jullie reacties!!

Heb jij je al aangemeld als vrijwilliger voor Icing Smiles?? We are baking a difference!!  Voor meer info kijk op
icing smiles

Re: afgestudeerd!!

Super! meteen even opgeslagen als je het niet erg vindt!

9

Re: afgestudeerd!!

supertaart!!!!

10

Re: afgestudeerd!!

heel mooi gemaakt!!!   
toevallig ga ik ook z'n taart maken de deco is al klaar!!

11

Re: afgestudeerd!!

wat leuk gemaakt :thumb:

groetjes, Lis   
ik droom taarten, nu nog maken zoals ik ze droom

12

Re: afgestudeerd!!

Super gaaf!

13

Re: afgestudeerd!!

Gaaf!!!!!!!!!!!!!!!!

Ik ben niet chaotisch, ik orden gewoon anders!

14

Re: afgestudeerd!!

Heel mooi gemaakt :thumb:

15

Re: afgestudeerd!!

:thumb:  :thumb:  :thumb:

16

Re: afgestudeerd!!

hoe heb je de vierkantje op het hoed gemaakt?

17

Re: afgestudeerd!!

Bedankt allemaal!!!

Sinem, het hele hoedje is gemaakt van fondant met tylose, het vierkantje dus ook.

Heb jij je al aangemeld als vrijwilliger voor Icing Smiles?? We are baking a difference!!  Voor meer info kijk op
icing smiles

18

Re: afgestudeerd!!

Prachtig hoor!!

Soms heb je van die dromen die je wakker houden,
.........tot je ze uitvoert.

19

Re: afgestudeerd!!

Pienemien schreef:

Bedankt allemaal!!!

Sinem, het hele hoedje is gemaakt van fondant met tylose, het vierkantje dus ook.


Ik ben een beginneling en heb nooit met tylose gewerkt, moet het maar ook is uitproberen ;) Ik wist niet dat het zo stevig kon namelijk:)

20

Re: afgestudeerd!!

SINEM schreef:
Pienemien schreef:

Bedankt allemaal!!!

Sinem, het hele hoedje is gemaakt van fondant met tylose, het vierkantje dus ook.


Ik ben een beginneling en heb nooit met tylose gewerkt, moet het maar ook is uitproberen ;) Ik wist niet dat het zo stevig kon namelijk:)

Geeft niet, ik heb hier van de mensen op het forum ook veel geleerd!!
Tylose werkt alleen met fondant als je je onderwerp hebt gemaakt moet je het laten uitharden.
Afhankelijk van de vochtigheid in huis kan dit na een dag al hard zijn, maar ik probeer het meestal een week uit te laten harden.
Gewoon proberen, dan weet je wat voor jou het beste en fijnste werkt!

Heb jij je al aangemeld als vrijwilliger voor Icing Smiles?? We are baking a difference!!  Voor meer info kijk op
icing smiles

21

Re: afgestudeerd!!

Pienemien schreef:
SINEM schreef:
Pienemien schreef:

Bedankt allemaal!!!

Sinem, het hele hoedje is gemaakt van fondant met tylose, het vierkantje dus ook.


Ik ben een beginneling en heb nooit met tylose gewerkt, moet het maar ook is uitproberen ;) Ik wist niet dat het zo stevig kon namelijk:)

Geeft niet, ik heb hier van de mensen op het forum ook veel geleerd!!
Tylose werkt alleen met fondant als je je onderwerp hebt gemaakt moet je het laten uitharden.
Afhankelijk van de vochtigheid in huis kan dit na een dag al hard zijn, maar ik probeer het meestal een week uit te laten harden.
Gewoon proberen, dan weet je wat voor jou het beste en fijnste werkt!

Fondant vind ik niet echt lekker, ik werk voornamelijk met marsepein, is het niet te gebruiken met marsepein:(

22

Re: afgestudeerd!!

ik vind fondant ook niet echt lekker (nu ik de satin ice heb gekocht moet ik zeggen dat ik wel een beetje om ben  ;) ) Met marsepein werkt het echt niet, dat wordt niet zo hard als fondant

Heb jij je al aangemeld als vrijwilliger voor Icing Smiles?? We are baking a difference!!  Voor meer info kijk op
icing smiles

23

Re: afgestudeerd!!

Pienemien schreef:

ik vind fondant ook niet echt lekker (nu ik de satin ice heb gekocht moet ik zeggen dat ik wel een beetje om ben  ;) ) Met marsepein werkt het echt niet, dat wordt niet zo hard als fondant

Wat is satin ice??? :lol:

24

Re: afgestudeerd!!

:lol:  :lol: dat is een merk fondant die in Amerika erg bekend is (de groten der taartenmakers o.a. cake boss) schijnen met deze fondant te werken en sinds kort is het in NL bij de shop van de leukste taarten te bestellen.
Ik had op de taart en trends beurs een kilo gekocht om te proberen, maar vrees dat het emmertje bijna leeg is voor ik het op een taart kan gebruiken  :D

Heb jij je al aangemeld als vrijwilliger voor Icing Smiles?? We are baking a difference!!  Voor meer info kijk op
icing smiles

25

Re: afgestudeerd!!

Pienemien schreef:

:lol:  :lol: dat is een merk fondant die in Amerika erg bekend is (de groten der taartenmakers o.a. cake boss) schijnen met deze fondant te werken en sinds kort is het in NL bij de shop van de leukste taarten te bestellen.
Ik had op de taart en trends beurs een kilo gekocht om te proberen, maar vrees dat het emmertje bijna leeg is voor ik het op een taart kan gebruiken  :D


hahaha weer iets bijgeleerd, fijn!!!! Ga ik ook uitproberen, de Satin Iceeee :lol:  :lol:  :lol:  :lol: