1

Onderwerp: Geen zetmeel in suikerbakkerspoeder ??

Ik las net op een blog dat je voor macarons poedersuiker moet hebben met 3% zetmeel. Nu gebruik ik suikerbakkerspoeder en ik vroeg me af of daar wel zetmeel in zit of dat ik gewone poedersuiker moet gebruiken.

2

Re: Geen zetmeel in suikerbakkerspoeder ??

uhm, ik heb altijd 'gewoon' suikerbakkerspoeder gebruikt en dat werkt perfect. Nooit bij stilgestaan of er wel of geen zetmeel in zit (is dit het antiklontermiddel in de gewone poedersuiker?)
Ik zie geen probleem :)

3

He, dan ligt het toch aan mezelf ;) haha Ik ga de volgende keer suikerpoeder gebruiken en dan zie ik wel of dat een betere resultaat geeft :)

4

Goed dat je niet opgeeft!
Probeer alle kleine veranderingen uit en noteer voor jezelf wat je anders hebt gedaan en hoe het uitpakt, dan zal je zien dat je straks de meeste geweldige macarons zo uit je mouw schudt!

Succes!

ps, er staat me ook nog iets bij van de eiwitten dat daar iets mee was, gebruik je ze vers (net gesplitst) uit een pak of van poeder? ik weet alleen niet meer wat het was hhahaha, sorry. als ik er op kom hoor je van me.

5

Ik gebruik ze niet vers. Ik heb de eiwitten vanaf zaterdag in de koelkast laten staan en een paar uur voor gebruik uit de koelkast gehaald. Nu lees ik alleen weer dat de eiwitten helemaal niet in de koelkast moeten en dat je ze dus een paar dagen voordat je de macarons gaat maken gewoon op het aanrecht moet zetten. Weet je, er zijn zoveel verschillende manieren te vinden op het internet dat ik echt niet meer weet wat je nu wel/niet moet doen als je macarons gaat maken.

6 Laatst bewerkt door Ottolien (12-10-2011 10:07)

Ik gebruik altijd verse eieren die ik net voor het beginnen met de macarons splits.

Ik ben toch altijd huiverig bij het gebruik van eieren. Ook al worden ze nog verhit. En mij is opgevallen bij merinqeus maken dat de verse eiwitten veel beter te kloppen waren.

Edit: Ik gebruik ook altijd suikerbakkerspoeder en geen poedersuiker uit bus.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

7

Dan op de dag van bakken maar even langs de poelier en hopen dat ze verse eieren hebben :)

HELP! Ik heb macarons gemaakt, recept goed gevolgd, maar toch resultaat niet zo mooie.
Mijn macarons zag echt niet rond uit zoals wat andere mensen gemaakt hebben. IPV rond, zag ze uit misvorm :(

Ik heb gewoon de deeg gespoten in een ronde vorm, maar later, bleven ze niet mooie rond, hoe kan dat?

Bedankt voor jullie hulp