1

Onderwerp: Roze en blauw voor de babyshower

Hoi allemaal,

voor mijn vriendin zou ik heel graag een babyshower taart maken. Ik heb nog nooit een taart gemaakt, maar heb er een goed gevoel over. Nu heb ik een vraag over mogelijke vullingen. Ik zou heel graag de volgende opbouw willen hanteren:

Biscuitlaag
roze vulling
chocolade biscuitlaag
blauwe vulling
biscuitlaag

Hoe kan ik nou een roze en blauwe vulling voor elkaar krijgen? Gewoon kleurstof of ingredienten die een blauwe of roze kleur afgeven?

Alvast dank!!!

2 Laatst bewerkt door precyll (11-10-2011 14:14)

Re: Roze en blauw voor de babyshower

in de webshop kan je voedingskleurstoffen kopen, die je ook kunt gebruiken voor je vulling.

je kan bv de botercreme waar je mee wil afsmeren heel makkelijk blauw of rose maken door de kleurstof er doorheen te doen.

Ik kan je aanraden om geen vloeibare kleurstoffen te gebruiken omdat de constitentie van bepaalde produkten aantast.. Pata's of poeders zijn beter.

en natuurlijk is het gebruik van vulling die vanzichzelf al die kleur hebben prima goed te doen. Ik gebruik zelf wel eens de kloppudding...als je dan bv aarbei of framboos neemt, die is namelijk rose

Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

3

Dank je wel Precyll! Kloppudding is ook wel een idee inderdaad. SOms hoeft het niet zo moeilijk te zijn he  :) . En blauw waarschijnlijk gewoon met kleurstof. Goeie tip trouwens om geen vloeibare te nemen. Vanmiddag naar de winkel, dus ga even speuren!

4

Ik weet niet naar welke winkel je gaat, maar als je naar een taartwinkel gaat, laat je dan ook gewoon even daar voorlichten over wat en hoe. Vertel gewoon wat je nu net ook schreef en vraag dan wat zij adviseren.

Bij Pipoos of Jamin weet ik niet of ze ook wel eens zelf gebakken hebben, maar dames/heren met een taartenwinkeltje over het algemeen wel.

--------------------------------------------------------
Wie ben ik om aan mezelf te twijfelen. (Loesje)

5

Dank je wel! Doe ik. Ben van plan om ff naar Cook & Co te gaan.

6

Ik weet niet of je al veel ervaring hebt maar met de  kleurstoffen kan je ook heel leuk je biscuit kleuren

zoald bv hier: http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=135395

dan kan je er ook voor kiezen om een blauwe of rose biscuit te nemen :D

persoonlijk heb ik goeie ervaring met de wilton pasta's http://www.deleukstetaartenshop.nl/wilt … -1_45.html

maar dat is natuurlijk persoonlijk :D  :D

Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

7

oh wow! Dat is inderdaad ook een idee! Ik denk dat maar ga beginnen met een ontwerp. Vanuit de tekening kan ik dan mijn keuzes maken. In ieder geval is mijn 'probleem' eenvoudig op te lossen!

Thanx!!