1

Onderwerp: elmo en bakspay....

Heb gisteren EINDELIJK mijn elmo bakvorm gekregen dus vandaag meteen aan de slag.
Normaal doe ik bakpapier in mijn bakvorm zodat het biscuit eruit kiepert als ik hem na het bakken op het rooster stort.
Ik deed dan boter in de randen en op het bakpapier. Na het bakken maakte ik de randen los en de onderkant was dan al los door het bakpapier.

Alleen nu kon dat niet, omdat de vorm van het gezicht dan niet meer klopt.
Daarom besloot ik bakspray te kopen zodat het beter los zou gaan, ik begreep dat dit beter werkte dan boter smeren.

Hij moet nog 5 minuten in de oven dus ik ben benieuwd of de theorie van de bakspray klopt....

Zoooo spannend!! ieeeehhh  :P

2

Re: elmo en bakspay....

Ik gebruik altijd bakspray.. ideaal....

3

Sinds ik de bakspray heb ontdekt gebruik ik ook niet anders meer  :Y

Ik wens iedereen hele fijne feestdagen en een goed 2012!!

4

Moet ik nog iets doen of kiepert hij er dalijk gewoon vrolijk uit???  O-)

Ik heb bakpspray van de dr oetker....was de enige die ze hadden.

5

Wilkyway schreef:

Moet ik nog iets doen of kiepert hij er dalijk gewoon vrolijk uit???  O-)

Ik heb bakpspray van de dr oetker....was de enige die ze hadden.

die gebruik ik ook altijd en bij mij komt alles er zo uit gekieperd...

6

WOEHOOEEEE hij donderde er inderdaad zo uit!!!  :D
Mijn vriend stond wel een beetje raar te kijken toen ik een rondedansje in de keuken stond te doen  :lol:

Nu moet ik 'm alleen nog vullen, dus moet ik dat mooie hoofdje nog doormidden zagen zonder iets te slopen  :x

Zoals Cesar zegt: Kalm en assertief :P Ik ga het proberen, duimen jullie even voor me?  ;)

Ik heb net ook de bakvorm binnengekregen. Goed om te horen dat het met de bakspray zo goed gelukt is! Is het gelukt met vullen? En hoe heb je Elmo gedecoreerd?  Heb je bicuitmix gebruikt?
Ben even nieuwsgierig :)

8 Laatst bewerkt door Wilkyway (02-09-2011 09:42)

Vullen ging prima  :Y  gewoon voorzichtig met een groot broodmes doorsnijden.

Ik heb hem heeel dun met extra zachte botercreme besmeerd (anders smeer je al gauw de hele vorm weg) en toen heb ik de ogen, mond en neus van fondant gemaakt en het gezichtje verder met roodgekleurde kokos.
Hij was erg lekker  :9

En gewoon met biscuitmix ja!
Dit was 'm:
http://i247.photobucket.com/albums/gg156/willeke24/IMG_3027.jpg

Veel succes, ben benieuwd naar het resultaat!

9

hij is leuk waar heb je de vorm gekocht?

10

Ja, dat wil ik ook wel eens weten :) :Y

11

Poeh dan moet ik even nadenken hoor....bij create4fun geloof ik  :Y

12

die is leuk !!!!!!!!!

a smile a day keeps the doctor away !!!!!!

13

maaruh de kokos gewoon met eetbare verf gekleurd???

a smile a day keeps the doctor away !!!!!!

14

Heel leuk geworden.

gr, Miriam

****** Mijn motto was altijd: Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd... maar gelachen kan je ook vervangen door: gebakken ;-) ******

15

Haha grappig om nog reacties te krijgen  :)

@Wampie: De kokos heb ik gekleurd met rode kleurstof  :Y

16

deze is echt wel leuk,

mijn zoontje wordt volgende week 2 en ik wou een aantal taarten maken met thema 'Sesamstraat'
Zelf vind ik Elmo super lief en die wou ik er ook wel bij, maar ik wist niet hoe.
Ik ga eens supersnel op zoek naar deze bakvorm en ga hem ook eens maken, als je dit niet erg vind natuurlijk...

groetjes

17 Laatst bewerkt door Wilkyway (12-10-2011 08:36)

lilly_19 schreef:

deze is echt wel leuk,

mijn zoontje wordt volgende week 2 en ik wou een aantal taarten maken met thema 'Sesamstraat'
Zelf vind ik Elmo super lief en die wou ik er ook wel bij, maar ik wist niet hoe.
Ik ga eens supersnel op zoek naar deze bakvorm en ga hem ook eens maken, als je dit niet erg vind natuurlijk...

groetjes

Tuurlijk vind ik dat niet erg  :lol:  Ik moet alleen wel zeggen dat de levering bij create4fun niet heel snel is  :o

Weet niet waar je woont, anders kun je mijn vorm wel even lenen!?

18

Wilkyway schreef:
lilly_19 schreef:

deze is echt wel leuk,

groetjes

Tuurlijk vind ik dat niet erg  :lol:  Ik moet alleen wel zeggen dat de levering bij create4fun niet heel snel is  :o

Weet niet waar je woont, anders kun je mijn vorm wel even lenen!?

Heel vriendelijk van jou, maar ik ben van België, dus ik denk niet dat het dicht genoeg is om het eventjes te komen lenen  :)
Maar toch bedankt :Y

groetjes

19

Licht eraan waar in Belgie  ;)  Ik woon in zuid limburg namelijk, hihi

20

partysweets heeft hem ook