1

Onderwerp: Ouwel of icingplaatje op ontbijtkoek?

Mijn dochter wordt binnenkort 3 en ik ben op zoek naar een leuke, gezonde traktatie voor de peuterspeelzaal.
Zou ontbijtkoek met een eetbaar plaatje erop lekker zijn? Ik heb namelijk geen idee waar die plaatjes naar smaken en kies je dan voor icing of ouwel?

Re: Ouwel of icingplaatje op ontbijtkoek?

Ik print zelf op icing en dat is een beetje te vergelijken met een soort fondant, vind het best lekker  :Y
Ik denk dat het op ontbijtkoek ook wel smaakt   :think:

Ouwel is denk ik te vergelijken met "snoeppapier?" maar dat durf ik niet te zeggen eigenlijk...

3

ik gebruik zelf frosty en ouwel

ouwel is smaakloos en droog
frosty (lijkt veel op icing) is suiker met een vanille smaak wat ik zelf erg lekker vindt en mooier.

voor een psz zou ik zelf voor ouwel gaan omdat dit goedkoper is en de meeste kinderen het er toch afhalen en voor de koek zelf gaan.

N-Joy Cakes

Ik dacht dat frosty op zetmeel basis was ?
Of is dat weer iets anders ?  :think:

Want die ik toen had (ik dacht dat het frosty was ? ) die vond ik echt niet lekker  :nooo

5

dat klopt! het is op zetmeelbasis + suiker met vanille smaak.
ik vindt het zelf erg lekker  :lol:

maar voor kindertraktaties op school zou ik toch echt voor ouwel kiezen vanwege de kosten o.a.

N-Joy Cakes

Ja daar heb je gelijk in :)
Ouwel is een stuk goedkoper...

7

Ik zou frosty of icing doen... mits jullie zon klein klasje hebben als bij mijn dochter (8 kindjes) dan redt je t waarschijnlijk met 1 a4-tje..

Het is een klasje van 16 kinderen, dus dan is ouwel denk ik idd beter qua kosten. En het lijkt me ook gezonder, minder suiker?

9

Ik vind dat ouwel zo snel krom trekt, dan heb je een leuk plaatje, maar krult hij helemaal om. Ik zou voor frosty/icing gaan.

Succes  :thumb:

I just love it....!!

10

Ik weet niet hoeveel werk je ervan wilt maken. Ik heb wel eens een kindertraktatie gemaakt van ontbijtkoek, in de vorm van een bootje.
Aan de "voorkant" in een punt gesneden en de overgebleven 2 diehoekjes erop geplakt met een beetje boter.
En dan een satéprikker met een velletje gekleurd eetpapier (ouwel) eraan als zeil.

Vervolgens had ik van spekkies nog een poppetje achterop gezet.

Je kunt ook nog een vlaggetje in de achtersteven steken en/of met voedselkleurstof/-stift de leeftijd (en/of naam) van de jarige op het zeil schrijven.

Was toen een groot succes.

--------------------------------------------------------
Wie ben ik om aan mezelf te twijfelen. (Loesje)