1 Laatst bewerkt door Mariekes Baksels (09-10-2011 17:17)

Onderwerp: Mijn nieuwe speelgoed even uitgeprobeerd!

Een week geleden was ik jarig, lekker een beetje geld gekregen en dus direct taartspulletjes aangeschaft, waaronder een structuurmat, een uitsteekvorm voor rozeblaadjes, uitsteekvorm voor parels en roze glitters...

En ziehier het resultaat! Ik heb geen ijzerdraadjes oid gebruikt, dus alles is eetbaar. Het grootste compliment kreeg ik van onze visite; een jongen die normaal liever geen taart eet, at een gigagroot stuk! :D

http://www.mijnalbum.nl/Foto-XW6KZJPK.jpg

(De foto is genomen met mijn telefoon, ben het kabeltje van mijn fototoestel kwijt... Vandaar de mindere kwaliteit!)

Oooo en de vulling; witte chocola, banaan, dulce de leche en kofiecrème... Fingerlicking good!!

Hoe krijg ik de pareltjes trouwens mooi rond? Er blijft nu een randje opzitten van de vorm...

Een taart maakt van elke gelegenheid een speciale gelegenheid!

2

Re: Mijn nieuwe speelgoed even uitgeprobeerd!

Mooi gedaan!
Je rozen zijn erg mooi, die zijn met een malletje gemaakt?

Dankje! Voor de rozenblaadjes heb ik een uitsteekvorm gebruikt met 5 blaadjes en daarvan de roosjes 'gevouwen'. Voor de kleine roosjes heb 5 blaadjes gebruikt, voor de grotere roosjes 2x5 :)

4

Hallo,

Ik heb zelf ook wat moeten zoeken hoe de parelmold het beste werkt en hopelijk heb je hier iets aan: eerst en vooral niet te veel fondant of marsepein in de mold duwen. Vervolgens met een scherm mesje  horizontaal over de mold gaan zodat je de overtollige fondant of marsepein er af snijdt. En dan de mold mét de fondant of marsepein eventjes in de diepvriezer. Na een kwartiertje of zo, haal je het er terug uit, je trekt de mold wat open en het parelrandje valt er quasi perfect uit  ;)

Je roosjes zijn trouwens heel goed gelukt! (moet ik zelf nog eens proberen  ;) )

Bedankt voor de tips! Ik drukte er idd nogal veel fondant in... Nou heb ik een goed excuus om weer een taart te maken (moet blijven oefenen, he!)

En bedankt voor het compliment over de roosjes :) Ik was er zelf best trots op. Ik had wel eens eerder roosjes gemaakt, puur voor het oefenen. Maar dat was volledig met de hand, dan was ik zo een half uur per roosje bezig... Nu heb ik zo'n simpele 5 petal cutter en gaat het veel sneller! :D Ideaal!

6

Heeel mooi!!. lijkt het nou zo of heb je idd je structuurmat andersom gebruikt?. Hahaha of ik gebruik um andersom kan ook;)

Hahaha ja, er stond 'aan twee kanten te gebruiken', en ik vond dit de leukste kant ;)

8

Welke vorm voor de roosjes heb je? Vind deze zo mooi en wil ze ook graag kopen. Ben zaterdag jarig dus dat komt helemaal goed:-)
Erg mooie taart en snap die jongen helemaal. Het klinkt heerlijk!
groetjes lenneke

Ik heb de FMM Rose Cutter 5 Petal van 75mm gebruikt :) Werkt perfect!

En alvast gefeliciteerd!