1 Laatst bewerkt door maatje taartje (09-10-2011 19:55)

Onderwerp: taart Masterclass van Jeroen Goossens

Ik heb de Masterclass van Jeroen Goossens gevolgd.
Wat heb ik daar veel nieuwe technieken geleerd, wat ik zeker in de praktijk ga gebruiken.
De taart is gevuld met geblancheerde peer in witte wijn en kaneel, creme mousseline, cremeux limoen en als onderkant een sable citroen  :9  :9  :9  :9  en bovenop mango
De opbouw is heel bijzonder, omdat de taart eigenlijk op zijn kop is gemaakt.
Heb super genoten.
helaas was er niet helemaal voldoende mousseline om een mooi randje op de taart te maken, dit heb ik opgelost door een rand van marsepein te maken, wat een uitstekend idee was, (aldus de Master)
Helaas was er daardoor wel heel weinig tijd om de beurs rond te gaan en alles goed te bekijken. Maar kon wel op een rustig moment alle mooie kunstwerken van bijv. Wendy, maar zeker die van Kwebbel en alle anderen te bekijken.
Hier is de foto;
http://www.mijnalbum.nl/Foto-6YXLELW4-D.jpg

cake my day

2

Re: taart Masterclass van Jeroen Goossens

:thumb:  heel mooi

zonde om hem aan te snijden maar hij klinkt ook heeeeeel lekker

vraag me alleen af wat de mousseline is kan dat alleen met aardappel maar dat zal het wel niet zijn :lol:

3

Klinkt zoooo smakelijk en dit is echt prachtig !!

Groetjes, Conny

4 Laatst bewerkt door maatje taartje (09-10-2011 19:54)

patti schreef:

:thumb:  heel mooi

zonde om hem aan te snijden maar hij klinkt ook heeeeeel lekker

vraag me alleen af wat de mousseline is kan dat alleen met aardappel maar dat zal het wel niet zijn :lol:

:lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol: , nee, inderdaad geen aardappels in de taart.
Dit is een creme van room, vanille, gelatine, chocolade en water en hij was heeerlijk.

cake my day

5

oh allemachtig, wat klinkt dat lekker zeg!!!! lijkt me heel gaaf zo'n masterclass.

Veni Vidi Velpon: ik kwam, zag en bleef plakken :)

Kinke schreef:

oh allemachtig, wat klinkt dat lekker zeg!!!! lijkt me heel gaaf zo'n masterclass.

ik kan hem ook iedereen aanraden, was een mooie ervaring

cake my day

7

:think: ligt de mango nou 'los' bovenop de taart?

heb nog heeeeel veel vragen :o , maar ja, had ik de ws maar moeten volgen  :s  ;)

:thumb:

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

Carien schreef:

:think: ligt de mango nou 'los' bovenop de taart?

heb nog heeeeel veel vragen :o , maar ja, had ik de ws maar moeten volgen  :s  ;)

:thumb:

Ja, de mango ligt los op de taart, eigenlijk moet deze niet in contact komen met de marsepein, maar ja, als er niet genoeg materiaal is, moet je soms schipperen, dat was overigens wel een domper, dat er te weinig creme mousseline was

cake my day

9 Laatst bewerkt door Carien (10-10-2011 08:34)

:s  kan ik me wat bij voorstellen, beeeeetje slordig

maaruh, idd prima opgelost :thumb: , daar mag de master erg blij mee zijn :Y

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

10

Heb 'm ook mogen volgen. Vond het geweldig. Het kost wat, maar het is het geld echt wel waard. Wat werken die mannen hard, om het allemaal perfect te kunnen laten verlopen. Ik zat in groep 1 (zaterdag), maar wij moesten uit de bovenkant een ring uitsteken uit de marpepein. Hierop leg je het fruit, dus niet in contact met het marsepein. Wij hebben ook helemaal geen mousseline bovenop gespoten  :think: , wist niet dat dit de bedoeling was. Het liep ook erg uit, dus we moesten het snel afmaken (de volgende groep kwam en ik moest weer terug naar mijn standplekje).

Groet, Jolanda

11

ik heb vorig jaar de masteclaas van Jeroen gevolgd, echt super, maar ook toen heel veel te doen in korte tijd. wel superinspirerend!

oh en je taartje klinkt super lekker! :9  :9  :9

groetjes, Lis   
ik droom taarten, nu nog maken zoals ik ze droom

Jol321 schreef:

Heb 'm ook mogen volgen. Vond het geweldig. Het kost wat, maar het is het geld echt wel waard. Wat werken die mannen hard, om het allemaal perfect te kunnen laten verlopen. Ik zat in groep 1 (zaterdag), maar wij moesten uit de bovenkant een ring uitsteken uit de marpepein. Hierop leg je het fruit, dus niet in contact met het marsepein. Wij hebben ook helemaal geen mousseline bovenop gespoten  :think: , wist niet dat dit de bedoeling was. Het liep ook erg uit, dus we moesten het snel afmaken (de volgende groep kwam en ik moest weer terug naar mijn standplekje).

inderdaad, dat is bij ons helemaal niet gezegd...
ik zat overigens ook in zaterdag 1, en ben nu toch wel erg benieuwd wie jij was :think:

I never met a calorie I didn't like....

taartenprinsesje schreef:
Jol321 schreef:

ik zat overigens ook in zaterdag 1, en ben nu toch wel erg benieuwd wie jij was :think:

wat grappig dat het anders was, het is inderdaad niet de bedoeling om de vruchten op het marsepein te laten komen, daardoor een afscheiding met mousseline, dit moest op de taartrand (staat ook in het boekje) en inderdaad een rondje eruit.
Ik zat op de zaterdag in ronde 2

cake my day

maatje taartje schreef:
Jol321 schreef:

wat grappig dat het anders was, het is inderdaad niet de bedoeling om de vruchten op het marsepein te laten komen, daardoor een afscheiding met mousseline, dit moest op de taartrand (staat ook in het boekje) en inderdaad een rondje eruit.

hebben jullie wel de chocolade dennenappel gemaakt? want ik zie toevallig 2 taartjes uit zaterdag 2 die dat allebei niet hadden. misschien dat dat het verschil is.

I never met a calorie I didn't like....

maatje taartje schreef:

hebben jullie wel de chocolade dennenappel gemaakt? want ik zie toevallig 2 taartjes uit zaterdag 2 die dat allebei niet hadden. misschien dat dat het verschil is.

Ook die is ons geleerd, maar vanwege tijdsoverweging, heb ik deze bloem gemaakt

cake my day

16

Taartenprinsesje: ik stond in het midden, achter Jacqueline/Glashill en naast een Aziatische dame. Tijdens de master class  had ik even mijn Satin Ice jasje uit en een paars truitje aan. Jij was degene met het fototoestel, toch?!

Groet, Jolanda

17

dat klinkt lekker!!!!  :9 en ziet er prachtig uit  :thumb:

18

nog bedankt buurvrouw om ook even met mijn taartje te helpen! ik vond het supergezellig om samen de dag te hebben doorgebracht!

Facebook fanpagina: Julie's Taarten

19

Wauw, mooi hoor Marja! En hij klinkt ook zo onwijs lekker!!  :9

20

Klinkt super, en ziet er ook geweldig uit!

21

leuk!

Dnk jullie wel, ga de technieken ook zeker gebruiken in de toekomst (kom nog wel wat spullen te kort, maar ja, die beste man komt er weer aan  :D )

cake my day

23 Laatst bewerkt door maatje taartje (10-10-2011 18:02)

Dank jullie wel, ga de technieken ook zeker gebruiken in de toekomst (kom nog wel wat spullen te kort, maar ja, die beste man komt er weer aan  :D )

cake my day

24

:thumb: Wat een heerlijk taartje. Goed opgelost zo. :Y

Denk in mogelijkheden, niet in beperkingen!

Hertje schreef:

:thumb: Wat een heerlijk taartje. Goed opgelost zo. :Y

Dank je wel Hertje, maar, had toch liever mousseline gehad

cake my day