1

Onderwerp: Dulce de leche met chocola

Wordt dit te machtig of kan dit wel? En welke choco vulling zouden jullie dan doen? Bonbonbloc (welke?) ? Of mousse ? Of iets anders?? En zou dit lekker zijn met meringue botercreme?

2

Re: Dulce de leche met chocola

Dit kan heel goed! Al zou ik het persoonlijk niet met bonbonbloc doen, dan wordt het wel erg machtig. Wat dacht je bijv. van bc met nutella, of een laagje krokante chocolade erbij.
Je kunt ook eens kijken bij de vele combi's die al gemeld zijn:
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=15883

Of in de zoekfunctie Dulche de Leche invullen, dan krijg je megaveel topics! Succes!!

3

Ik heb laatst dulce de leche gecombineerd met chocolademousse en dit was echt heel lekker!

4

nouououw, Dulce met Bonbonblocroom,..... :9  :Y

Ik denk dat alleen dulce met alleen harde choc een beetje weinig is. :think:  Maar ja, ik doe van dulce altijd een soort jamlaag, dus dun. Las laatst dat iemand er een laag mee volspoot, zo'n cm hoog, à la een dijkje zeg maar.... Tsja, als je dat doet, dan zou ik wel voor alleen een laagje harde choc gaan.

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

5

Carien schreef:

nouououw, Dulce met Bonbonblocroom,..... :9  :Y

Ik denk dat alleen dulce met alleen harde choc een beetje weinig is. :think:  Maar ja, ik doe van dulce altijd een soort jamlaag, dus dun. Las laatst dat iemand er een laag mee volspoot, zo'n cm hoog, à la een dijkje zeg maar.... Tsja, als je dat doet, dan zou ik wel voor alleen een laagje harde choc gaan.

Dat klopt, het ligt er inderdaad aan hoe laag dulche je gebruikt. Ik had laatst bijv. een taart met 2 lagen dulche (+/- 0,5 cm hoog) en op beide lagen een laagje krokante chocolade. Dus geen overschot aan dulche, maar al wel machtig genoeg :9

6

En evt nog een laag frambozenjam erbij?? Het wordt een prinses dus wel aardig wat laagjes...

7 Laatst bewerkt door Carien (10-10-2011 12:29)

:Y da's ook lekker erbij en dan afsmeren met ganache (witte  :9  O-) )

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

8

Heb laatst een taartje gemaakt van choc biscuit met dulche de leche met gesmolten chocolade er doorheen en een laagje  frambozen. Was errug machtig maar wel erg lekker. :Y

Ik hb het niet geprobeerd..
Maar vond bonbonbloc alleen al machtig.
Ga morgen dulce de luche met slagroom proberen
Als er wat van de dulce de leche over blijft..
Mmm wat lekker!