1

Onderwerp: een jaar vol kleur

zoals elk jaar is er ook dit jaar weer op de school van mijn kindjes een herfstwandeling.
Aan de ouders vragen ze dan om eventueel, als je zin en tijd hebt, om iets te bakken voor diegene die zijn gaan wandelen.
Natuurlijk is er dan ook een kleine wedstrijd aan verbonden en kan je mooie prijzen winnen.

Vorig jaar had ik meegedaan en had ik een herfsttaartje gemaakt
http://www.mijnalbum.be/Foto-JTUMREJU.jpg
en cupcakes
http://www.mijnalbum.be/Foto-RQPURBBL.jpg

Met deze taart en cupcakes was ik ook gewonnen en had ik cheques gekregen om bij AVEVE op te kôpen.

Dit jaar is het thema "een jaar vol kleur" en de kindjes zitten te zeuren om weer een taartje te maken.
Nu had ik al gedacht aan eventueel een regenboogtaart te maken, dus vanbinnen de kleuren van de regenboog, maar ik heb niet direct inspiratie om de buitenkant te bekleden...
Kan iemand mij mss hierbij helpen?

Groetjes

Re: een jaar vol kleur

Misschien een vierluik van de seizoenen? En deze dan scheiden/verbinden door middel van een regenboog?

Luisteren kan zoveel zeggen!

3

Grote wolken, met regenboog, paar rubberlaarzen en een paraplu?

Heb 1 keer een regenboogtaart gemaakt bij een workshop, maar hij was heel droog en niet zo lekker, wat gebruik jij als vulling? En maak je het met cake of biscuit?

www.koekiekoekie.nl. Koekje erbij?

4

lizzie schreef:

Grote wolken, met regenboog, paar rubberlaarzen en een paraplu?

Heb 1 keer een regenboogtaart gemaakt bij een workshop, maar hij was heel droog en niet zo lekker, wat gebruik jij als vulling? En maak je het met cake of biscuit?

Wat voor vulling ik ga gebruiken, daar ben ik nog niet uit, maar ik wou wel een witte nemen, ik denk dat dit dan beter uitkomt bij de andere kleuren van de taart.

groetjes

5

Ik zou een spierwit taartje maken, de decoratie ook wit, zodat iedereen denkt, wat heeft dat met kleur te maken? En dan komt bij het aansnijden de kleurenpracht tevoorschijn.

Groetjes, Elly

6

het leukste lijkt mij inderdaad ook wel om het vrij basis te houden zodat de binnenkast lekker opvalt.
Er staat een taart bij de stapels, die met de blauwe pioen erop. Daar zijn allemaal rondjes gebruikt met steeds een ander tintje ( echt een fantastische taart trouwens!!).
Dat is misschien ook wel leuk, zo heb je toch wat kleur aan de buitenkant.

7

En ben je er al uit?
Als witte vulling dan gewoon botercreme? Of iets als witte chocolade ofzo.
Wij hadden er jam tussen, maar volgens mij was het gewoon teweinig, waardoor hij zo droog was.

Groetjes lizzie

www.koekiekoekie.nl. Koekje erbij?

8

lizzie schreef:

En ben je er al uit?
Als witte vulling dan gewoon botercreme? Of iets als witte chocolade ofzo.
Wij hadden er jam tussen, maar volgens mij was het gewoon teweinig, waardoor hij zo droog was.

Groetjes lizzie

Ik denk dat ik het weet, het kan mss nog veranderen hoor.
Maar ik denk dat ik idd een witte buitenkant ga nemen en dan mss een regenval van gekleurde vlinders ga maken.
Maar ik heb eigenlijk maar 1 soort vlinders (en dat zijn die uitstekers), maar ik heb hier al supermooie vlinders zien verschijnen en vraag me echt af vanwaar die allemaal komen...

En als vulling wit ja, maar wat juist, moet ik nog eens nadenken, mss witte ganache, of slagroom, of is er nog iets anders lekkers, maar wel wit?

groetjes