1

Onderwerp: Help .biscuit komt niet omhoog met kenwood patissier

Wie heeft de oplossing

mijn oude moulinex mixer met kom heeft het begeven.
De Kenwood patissier gekocht
en doe hetzelfde als met de oude mixer. het probleem is nu dat de mix niet meer rijst in de oven.?????
Kan het aan de stand van de mixer liggen. heb al 5 kapsels in 1 verprutst . heb zelf ook het idee dat de eieren niet zo luchtig worden als met de oude mixer.

wat is dejuiste stand.

wie oh wie helpt me

Re: Help .biscuit komt niet omhoog met kenwood patissier

Hoi,

8 minuten mixen op stand 3 en 2 minuten op stand 1, daarna voorzichtig in je bakpan gieten, dat gaat bij mij altijd goed, ik hoop bij jou ook!

3

saskiahuisman schreef:

Hoi,

8 minuten mixen op stand 3 en 2 minuten op stand 1, daarna voorzichtig in je bakpan gieten, dat gaat bij mij altijd goed, ik hoop bij jou ook!

Stand 3 zit niet een op de Kenwood ;)

Ik draai de Kenwood even om alles te mengen. Dan de bodem en de randen goed losmaken en door roeren. 8 Minuten op vol en 2 minuten op 6.
Maar hoeveel eieren meng je tegelijk. Als ik 3 eieren of minder gebruik dan vind ik de Kenwood het ook niet altijd goed doen. Van af 4 is hij echt super en meer dan 7 gooi ik er ook niet tegelijk in. Uiteraard geldt dit alleen voor biscuit.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

4

saskiahuisman schreef:

Hoi,

beoel je hierbij alles of alleen de eieren. ik doe namelijk eerst de eieren 10 min luchtig en daarna het meel en water erbij.

5

Ottolien schreef:
saskiahuisman schreef:

Hoi,

Stand 3 zit niet een op de Kenwood ;)

Ik draai de Kenwood even om alles te mengen. Dan de bodem en de randen goed losmaken en door roeren. 8 Minuten op vol en 2 minuten op 6.
Maar hoeveel eieren meng je tegelijk. Als ik 3 eieren of minder gebruik dan vind ik de Kenwood het ook niet altijd goed doen. Van af 4 is hij echt super en meer dan 7 gooi ik er ook niet tegelijk in. Uiteraard geldt dit alleen voor biscuit.

ik gebruik meestal 6 of 8 eieren . ligt eraan welke vorm ik gebruik.

6

Ik gooi eigenlijk alles er in 1 keer in, zet hem dan inderdaad ook 8 minuten op hoogste stand en dan nog 2 minuten op stand 2.
Tussendoor stop ik 'm wel even om de wand en bodem even los te maken maar dit werkt altijd perfect, ook met maar 3 eieren... En ik gebruik wel de garde aangezien er geen boter in de mix hoeft maar heb per ongeluk ook een keer de k-klopper gebruikt en ook toen een perfect gerezen kapsel.
Hoop dat het snel weer goed gaat, succes!

Ik doe de mix acht minuten op stand 12 en dan twee minuten op stand 2.
Eieren leg ik eerst in een bak warm water. Ik mix de biscuitmix, eieren en (handwarm) water tegelijk, dus niet eerst de eieren zoals jij doet.

Acht eieren is volgens mij de max, alhoewel ik twijfel of ik laatst negen eieren heb gedaan. En minimaal drie eieren, minder functioneert hier niet.

8

Bij mix hoeven je eieren niet warm te zijn en moet je gewoon alles bij elkaar doen

Hoi,

Ik stop alles meteen bij elkaar. Ik heb wel een Kenwood met stand 3 (of hoogste stand), ik zorg er wel voor dat de eieren op kamertemperatuur zijn, maar ik ga niet eerst de eieren apart mixen voordat ik het beslag erbij doe. Ik denk dat iedereen een andere manier heeft van beslag maken als je de reacties hierboven zo leest.
Ik denk dat je afhankelijk van je apparaat kunt kiezen (als je geen stand 3 hebt) 8 minuten op de hoogste stand en daarna 2 minuten op de laagste stand. Daarnaast zet ik mijn oven altijd op 175 graden.
Deze methode geldt wel alleen voor de biscuitmix. De bakvorm smeer ik in met boter en bekleedt ik altijd met een velletje bakpapier.