26

Re: wedstrijdtaart T&T, niet gewonnen, wel trots!

Niets gewonnen, :think:  Hij is super, en dan je kopjes, geweldig gewoon. :thumb: Net echt!

Groetjes Bianca Wolst

27

ik dacht goh waarom heeft ze een echte kop en schotel op die taart gezet ?
tot ik verder ging kijken , echt geweldig die kop en schotel!!!

28

Weet je zeker dat je niet je voorbeeld kopjes op de foto hebt gezet? niet te geloven hoe mooi ze zijn.  Ik ben benieuwd hoe er beoordeeld wordt bij zulke wedstrijden.   Voor mij is je taart GOUD waard :Y

29

Van de foto's die ik tot nu toe gezien heb van de wedstrijdtaarten vind ik dit echt veruit de mooiste!!!
Ben dan ook heel nieuwsgierig na je jury-rapport!

:thumb:  :thumb:  :thumb:

30

ohhh WAUW... echt geweldig!..
Ik vind het jammer dat ik hem niet in levende lijve heb mogen bewonderen.. gelukkig hebben we de foto's nog!..

Ook ik ben net als vele anderen zeer benieuwd naar de verbeterpuntjes, en boven al waarom je niets gewonnen hebt...

Petje af!

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

31

wow wat mooi en die kopjes, niet te geloven zo knap gemaakt, top top top

32

Miss Pebble schreef:

Weet je zeker dat de kopjes van fondant zijn??  :cool:

Hier ook nog een paar veren: voor mij was dit de winnaar! Heb er niet eens over getwijfeld :D
Veel technieken, tot in de puntjes afgewerkt, thema stijlvol verwerkt.... 't is mij echt een raadsel waarom je niet meer punten hebt gekregen  :think:  :nooo

Helaas valt er over smaken wel te twisten....

Ik heb een jurylid gesproken buiten en die vond het tegenvallen, en dan vooral de smaken van de taarten, de structuren van de biscuits, de combinaties van vullingen, misschien dat je daar een paar punten gemist hebt, want op je taart is niet veel aan te merken, het is echt een supermooie taart.

Alles goed???? nee 3 fout

33

Nou wij kwamen gistermorgen tegelijk de taart brengen (ik had die bruine stapeltaart met rozen ;).
En toen ik zag wat voor geweldige creatie jij had gemaakt wist ik zeker dat je een winnares zou worden...........pffff heb ik mij daar even in vergist  :s
Snap nog steeds niet hoe het komt dat jij niets gewonnen heb.

www.bakedbytam.tk
En voor meer taartje kun je en kijkje nemen op mijn Facebook!!!

34

Mamav2Boys schreef:

Nou wij kwamen gistermorgen tegelijk de taart brengen (ik had die bruine stapeltaart met rozen ;).
En toen ik zag wat voor geweldige creatie jij had gemaakt wist ik zeker dat je een winnares zou worden...........pffff heb ik mij daar even in vergist  :s
Snap nog steeds niet hoe het komt dat jij niets gewonnen heb.

zie mijn post boven je, de juy jureert vrij streng op smaken en wat de een lekker vind vind de ander niet lekker en zo kan het zomaar zijn dat een taart waar je het niet van verwacht in de prijzen valt.
(overigens is dit geen persoonlijke opmerking ofzo, want ik heb geen enkele wedstrijdtaart gezien, behalve degene die hier op het forum voorbij komen :D)

Alles goed???? nee 3 fout

35

zo wat gaaf, die kopjes!! ik denk, dat de jury gewoon dacht, dat het een echt kopje was en daarom heb je niet alle punten gekregen... of misschien heeft nr 1 net 1 puntje meer dan jij???

Groetjes, Dorothea.

36

wat is die mooi!!!! :Y

Vele en lieve groetjes Nicole

37

wauw wat enorm gaaf!!!! ik wil ook wel heeeeeeel graag een how to van de kopjes!!!! hoe maak je dat zo gaaf!!!

38

Wat heb je dat geweldig gedaan! Je bent terecht trots, ik vind hem prachtig!!!

Groetjes, Rianne
Wil je mijn taarten bekijken? www.taartdoos.haaralbums.nl

39

Wauw, echt prachtig! En inderdaad wat Lune zegt, zal er wel mee te maken hebben.

40

Pienemien,
Ik heb hem ook gezien en mijn schoonzus wilde maar niet geloven dat de kopjes niet echt waren!
Ik vond het een geweldige taart!
:Y  :Y  :Y  :Y  :thumb:

1 % hulp is meer dan 100% medelijden!!!

41

lieve meiden, wat een geweldige reacties krijg ik van jullie!!!

De kop en schotel zijn echt van fondant, ik heb mijn best gedaan om het zo echt mogelijk te laten lijken en volgens mij is dat wel gelukt (gezien de reacties!)

Ik ben ongeveer 3 weken van te voren begonnen om de kop en schotel te gaan maken. Na een aantal testmodellen zijn deze het geworden. De edelstenen van isomalt vergden ook wel wat oefening, of ze werden dof , of met luchtbellen, maar uiteindelijk is het gelukt!
De taart heb ik uiteindelijk op vrijdag gemaakt, en tot diep in de nacht ben ik doorgegaan om hem af te krijgen.(snap eigenlijk niet waarom het een echte taart moest zijn, hij zou toch niet worden aangesneden, nu zit ik met een taart die ik toch niet ga eten omdat hij al de hele dag op een beurs heeft gestaan  ;) )

Het juryrapport heb ik nog niet binnen maar wat ik te horen heb gekregen was dat er verbeterpunten zitten in de ruffles (niet helemaal gelijk, dat klopt) en het spuiten van de randjes icing (de randjes zijn niet heel gelijkmatig, kan ik mij ook wel in vinden).
Het snijden van de taart was wel goed, net als de roos (zonder bloemendraad) en het klokje alsmede de algehele compositie.

Wat smaak betreft had ik ook zeker niet veel punten verwacht, ik heb een pound cake gebakken omdat dit vooral een erg stevige cake is.
Persoonlijk vind ik het bij een cake niet heel lekker om deze te vullen, dus ik heb botercreme met rode vruchten gebruikt.
Weinig spectaculair natuurlijk! Maar ik moet zeggen dat heel veel mensen deze cake wel erg lekker vinden.

Persoonlijk denk ik ook dat de jury niet heeft gezien wat het thema in mijn taart was, zonder uitleg is dat misschien ook wel lastig te interpreteren.
Maar goed, neemt niet weg dat ik toch wel heel blij ben, met het resultaat en de tips die ik gekregen heb en dat ik vooral heel erg blij word van de reacties die ik hier krijg!

Een aantal mensen zijn voor mij een heel groot voorbeeld en om van hen dan een compliment te krijgen, dat doet me heel veel goed!!!

Heb jij je al aangemeld als vrijwilliger voor Icing Smiles?? We are baking a difference!!  Voor meer info kijk op
icing smiles

42

Ik heb er geen woorden voor. Wat een prachtige taart en zoals vele zeggen: je kopjes mogen er zijn. Wat zijn ze mooi.

Ik vond hem echt prachtig, vooral je kop en schoteltje. Ik heb alleen een puntje ( hoop niet dat je het verkeerd opvat :o ), mochten de eetbare taarten niet maximaal 3 hoog zijn? Misschien dat je daarom niet gewonnen hebt? Want voor de rest vind ik hem geweldig!

Groetjes Rebecca
Together forever, never apart. Maybe in distance, but never in heart!

44

Hoe kan zo`n taart nou niet gewonnen hebben? Wat onwijs knap gedaan zeg, ik vind hem werkelijk geweldig!

45

Piece of Cake schreef:

Ik vond hem echt prachtig, vooral je kop en schoteltje. Ik heb alleen een puntje ( hoop niet dat je het verkeerd opvat :o ), mochten de eetbare taarten niet maximaal 3 hoog zijn? Misschien dat je daarom niet gewonnen hebt? Want voor de rest vind ik hem geweldig!

Ik vat het zeker niet verkeerd op Rebecca! Alle tips zijn voor mij welkom en zeker leermomenten!
Mijn taart is ook een 3 hoog stapel met daar bovenop een topper.
Er staat niet in de reglementen beschreven dat dat niet mag.
Je mag bij de echte taarten gebruik maken van een taartstandaard, kartonnen, douwels of pilaren ter ondersteuning en ik denk dat ik daar wel aan heb voldaan.

overigens vond ik jou taart ook echt super mooi, ook heel netjes en strak afgewekt en heel mooie kleuren die je hebt gebruikt!
Heb je hem al op het forum staan, dan ga ik zo even kijken hoor!

Heb jij je al aangemeld als vrijwilliger voor Icing Smiles?? We are baking a difference!!  Voor meer info kijk op
icing smiles

Is de laag boven het pakje en onder de hoed dan een pilaar/karton?? Want dan heb ik echt niets gezegd hoor :o  :o Ik dacht dat dat ook een taartje was :o  Die van mij staat er al op, maar was geen succes nummer :D  Had ik ook niet verwacht hoor, toen ik hem er neer zette wist ik gelijk al dat het niets werd :lol:

Groetjes Rebecca

47

Piece of Cake schreef:

Is de laag boven het pakje en onder de hoed dan een pilaar/karton?? Want dan heb ik echt niets gezegd hoor :o  :o Ik dacht dat dat ook een taartje was :o  Die van mij staat er al op, maar was geen succes nummer :D  Had ik ook niet verwacht hoor, toen ik hem er neer zette wist ik gelijk al dat het niets werd :lol:

Dat is een wig van piepschuim bekleed met fondant, geen echte taart dus en er waren meerdere die een soort standaard tussen lagen in hebben gebruikt, dus daar kan het dan volgens mij niet in zitten.
Op de beurs zelf hoorde ik al dat je best veel punten kunt laten liggen op smaak en dat zal ook zeker bij mij het geval zijn.
Ik heb mij meer op uiterlijk en vormgeving geconcentreerd dan op een spactaculaire smaak.
Had ik dan geweten dan had ik daar ook zeker meer aandacht aan besteed.

Ga nu even kijk naar jou taart, ik was best shaky toen ik de taart neer moest zetten en heb niet alles om mij heen meegekregen  :lol:

icing smiles

48

Ik dacht idd ook dat het een stapel van 4hoog was  :o
De hoed 1
het ronde taartje 2
die met de russel 3
en het onderste taartje 4

www.bakedbytam.tk
En voor meer taartje kun je en kijkje nemen op mijn Facebook!!!

Stel je er niet veel van voor hoor, het was zeker geen technisch hoogstandje :lol:

Groetjes Rebecca

Prachtig meid...

De juyrering is voor mij een raadsel  :x

Groetjes Martine www.tinustaart.com