1

Onderwerp: cc bekleden

Ik heb net voor de lol wat cc versierd met mijn dochter van 2 ( dus gewoon klieder en pruts werk voor de lol ). Maar wat ik me af zat te vragen, ik maak normaal taarten. Dan doe je de marsepein ook over de zijkant heen en snijd je het af ( tenminste dat doe ik ). Maar hoe doe je dat bij cc? Omdat daar het papiertje nog zit. Hoe maak ik dit netjes?

2 Laatst bewerkt door dollelollypop (09-10-2011 11:49)

Re: cc bekleden

Volgens mij het papiertje gewoon weghalen toch.
Maar meestal doet men alleen een rondje op de bovenkant leggen van de cupcakes en ze dan verder versieren.

3

Inderdaad je fondant met een ronde vorm (of rond met een schulprandje) uitsteken en dat op je cc.

Overigens mag je topic naar de rubriek Bekleden, want Klein & Fijn is voor het showen van je cupcakes en koekjes enzo. Ik meld het even bij de moderators en dan word je topic verplaatst.

"Ik weet het zeker...........denk ik!"

4

Zo.. verplaatst :)

Meestal wordt inderdaad alleen de bovenkant afgewerkt, het papiertje maakt de zijkant al 'netjes'.

Natuurlijk kun je ook de hele cupcake bekleden, maar dat zie je niet zo vaak... Veel werk, zeker als je met je dochtertje van 2 lekker bezig bent :P

Zou je het alsnog willen, zou ik zeggen: papiertje eraf, omdraaien en lapje erover, zoals bij een taart. Netjes afsnijden. Dan weer omdraaien en de bovenkant afdekken met een passend rondje :)

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

5

Jozien, heb hem gevonden.

Ok ik denk dat er bovenop ook wel genoeg is. Zijn er speciale stekers voor of gebruiken jullie een andere vorm om het mooi rond te krijgen?

6

Er zijn stekers voor maar een glas uit je keukenkastje voldoet ook  :Y