1

Onderwerp: Chocolade botercreme

Al veel gegoogled, en gezocht met de zoekterm, echter vind ik mijn antwoord niet.

Ik wil een chocolade botercreme maken, maar hoeveel chocolade voeg ik aan de botercreme toe?

Ik gebruik voor de botercreme een pakje boter van 250 gram en een bus poedersuiker van 250 gram, maar hoeveel (witte)chocolade voeg ik hier ongeveer aan toe?

Word de botercreme dan ook harder? Zodat ik strakker kan afsmeren? Ik doe het nu of met botercreme of met chocoladegenache. De botercreme vind ik lekker, alleen wil ik strakker kunnen afsmeren(vooral met taarten voor buiten de koeling). De ganache is ook lekker, maar te vullend.

Dus ik zoek een combi, willen jullie mij helpen?? :s

2

Re: Chocolade botercreme

een paar lepels chocolade pasta is heerlijk.....

3

Nee, ik wil echt "vaste" chocolade gebruiken omdat ik het steviger wil hebben. Geen pasta en poeder dus.

Volgens mij maakt pasta het juist niet steviger, of heb ik het mis? :s 

Ik wil de taart daarna ook nog bekleden met fondant, iets wat ik niet vermeld had in de begin topic. excuus hiervoor. :lol:

4

Niemand?? :think:

5 Laatst bewerkt door JPS (08-10-2011 09:59)

Ik weet niet Hoeveel tijd je hebt maar als je voldoende hebt kun je het met kleine proef versies zelf uitvogelen.

Begin bijv met eerst de 500 Gr. botercreme met suiker maar nog zonder chocolade te maken en dan daarvan 100 Gr. met 10gr witte gesmolten Chocolade erbij mixen, af laten koelen en hardheid testen.

Niet hard genoeg, dan weer 100 gr botercreme nemen daar 20 gr chocolade erbij en na afkoelen weer testen.  Te hard dan 2 proef mengsels iets verwarmen en bij elkaar voegen mixen, dan heb je dus een  15 % mengsel om te testen.

Of dit goed werkt weet ik niet 100% zeker maar zo zou ik het proberen.

Suc6,
John

Oordeel niet over mensen voordat je ze goed kent, de waarheid zou je nog kunnen verbazen.

6

Even voor de duidelijkheid hoor,
Je wilt graag strakker afsmeren en wil daarvoor eencrème gebruiken die harden wordt?
Want in principe kun je met de 1:1 botercréme die je nu gebruikt ook superstrak afsmeren...je moet alleen even weten hoe.

Ik ga even voor je kijken of ik een filmpje voor je kan vinden...

7

djehr schreef:

Even voor de duidelijkheid hoor,
Je wilt graag strakker afsmeren en wil daarvoor eencrème gebruiken die harden wordt?
Want in principe kun je met de 1:1 botercréme die je nu gebruikt ook superstrak afsmeren...je moet alleen even weten hoe.

Ik ga even voor je kijken of ik een filmpje voor je kan vinden...

ik weet wel hoe ik straks moet afsmeren, maar ik wil graag dat als ik ga bekleden de taart "stijf"blijft staan. Vaak heb je dat creme zachter word uit de koeling.

8

Zou het ook met candymelts gaan? Heb er nml nog heel wat liggen en ik ben niet van plan ze snel te gebruiken.

De leukste kinderfeestjes op www.partykidzz.nl