Re: Brigadeiro oftewel een heerlijke brasiliaans snoepje/bonbonnetje
Hoeveel gram boter precies?
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Ingezonden recepten » Brigadeiro oftewel een heerlijke brasiliaans snoepje/bonbonnetje
Hoeveel gram boter precies?
het staat nu af te koelen... het ziet er in ieder geval lekker uit! ben benieuwd of ik er balletjes van kan draaien zometeen!
het was wel wat slappig, maar het ging hoor! ik heb nu de bolletjes in de nesquick gerold, andere door de roze hageltjes en de laatste door chocohageltjes.
mmm lekker! blijven ze slap, of stijven ze op in de koelkast?
ik heb er trouwens wel een stuk of 35 gemaakt uit dit receptje!
15 in een mooi bonbondoosje gedaan, mooie strik erop en je hebt een leuk kadootje. ziet er luxe uit en kost dus bijna niks!
Gewoon een eetlepel boter zodat het niet aankoekt in de pan.
Ze worden wel een stuk steviger als ze afgekoeld zijn.
Ik heb geen geondenseerde melk in huis Jammer, anders ging ik ze straks maken. Het gaat zeker niet met gewone melk?
Morgen die melk maar meebrengen van de supermarkt.
nee met gewone melk gaat het niet.
effe een stomme vraag ik heb de gecondensserde melk gekocht maar moet ik die eerst aanmaken met water en dan daar de balletjes van maken of moet ik het puur gebruiken ?
gewoon precies doen zoals in het recept staat op pagina 1.
wat bedoel je met aanmaken? tis toch gewoon het blikje in de pan leeggooien?
ooohh ik heb de verpakking gelezen van de melk en daar stond in dat je dat moest mengen voor de melk met water dus zodoende maar ik weet het nu dank je wel
Is het nu wel gelukt?
ik maak het van het weekend
Nou ik heb net 10 minuten staan roeren met een houten lepel!! Nu even afwachten tot het is afgekoeld Ik ben benieuwd!!!
Nou... 20 minuten laten afkoelen... Bij de eerste 2 bolletjes bleven mijn hageltjes wel plakken... alleen daarna niet meer!!!??
Help????
Nou heb het nog een keer geprobeerd!! Brandde mn handen bijna aan de hete chocola... maar heb zo'n 12 'bolletjes' kunnen maken waarvan de spikkels eraanvast plakje.. en de rest plakte al niet meer...
Kunnen deze ook in de vriezer? Ik zou ze nl graag voor een verjaardag maken, maar vind het fijn als ik de dingen een beetje voor kan bereiden!!
Even een tip, bij de Rewe in Duitsland hebben ze ook pakjes 'Kondensmilch' voor maar 49 cent. Dit zijn de pakjes waar 10% vet op er zijn er ook voor 45 cent, scheelt volgens mij wel met friesche vlag!
bij mij was de drap helaas ook te slap om balletjes van te draaien maar smaakt wel heeel errug lekker! Ik heb het dus maar als vulling/afsmeersel gebruikt voor vanille cc's! Is ook erg goed te combineren! lekker! En ze kunnen dan gewoon de vriezer in... smaakt nog steeds heerlijk als ze eruit komen! (heb ik ff geprobeerd aangezien in geen cupcakes nodig had )
Heb ze ook gemaak! Heb denk ook 10 min. staan roeren.. In de koelkast goed af laten koelen.. Kon er daarna wel balletjes van draaien alleen toen ik ze terug in de koelkast zette zijn ingezakt.. Iemand een idee hoe dat kan? Moet ik misschien nog langer roeren?
En met stroperig bedoel je net zo stroperig als appelstroop? (Als je nog snapt wat ik bedoel )
Kunnen deze in de vriezer??? Ben erg benieuwd of iemand mij hier antwoord op kan geven!!
Kunnen deze in de vriezer??? Ben erg benieuwd of iemand mij hier antwoord op kan geven!!
ik heb cupcakes gevuld met brigadeiro omdat het te slap was om balletjes van te maken en dit ging prima in de vriezer!
ik heb deze vraag ook gesteld en een reactie op gehad nee ze kunnen niet in de vriezer vertelde ze.
Ik heb ze ook geporbeerd vandaag!
Smaak is heerlijk Maar ook ik had het probleem dat de hageltjes niet bleven plakken.. het mengsel was zeker nog niet te veel afgekoeld, want ik brandde mijn handen bij het rollen
iemand nog een tip waardoor dit zou kunnen komen?
Ik heb ze met cacao gemaakt, zou dit verschil maken met nesquik met het plakken van de hagels?
Ik heb de brigadeiros ook gemaakt, maar vind ze echt niet lekker. Ze liggen nu in de prullenbak
Ik vind ze naar stopverf smaken (hm... dat kan ik eigenlijk niet vergelijken) en ze blijven heeel erg aan je tanden plakken. Ik ga dit niet nog een keer maken.,..
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Ingezonden recepten » Brigadeiro oftewel een heerlijke brasiliaans snoepje/bonbonnetje