1

Onderwerp: Ineens een kleiner biscuit

Nou ja zeg. Vraag ik vanmorgen hoe ik een kleinere taart kan maken dan mijn bakvorm Ik dacht, ik maak gewoon een zelfde ronde taart (24cm) en dan sij ik er een vierkant uit.
Gister mijn eerste taart gemaakt, erg goed gelukt voor een beginner en nu........mijn biscuit is gedeukt, kleiner dan de vorm. Snap er niks van. Enige verschil is dat ik gister 4 min gemixt heb en vandaag 8 (volgens beschrijving moet je 10 min)

Wat is er fout gegaan denken jullie?

Eieren kwamen uit de koelkast en heb ik even in warm water gehad. Kan dit het geweest zijn??
Snap er niks van :(

2

Re: Ineens een kleiner biscuit

Taart is hard, bijna te hard voor de zaag maar goed, ik denk maar zo: ik kan mooi even oefenen, haha. Ik maak hem gewoon af en dan zien we wel maar. Al ben ik bang dat aansnijden niet eens lukt  :(
HEt was gisteren gewoon een toevalstreffer, haha.

3

Iemand enig idee hoe het kan??

4

geen idee hoe het kan, maar je moet wel 10 minuten mixen.. anders wordt ie niet luchtig.
10 minuten op de hoogste stand, daarna nog 2 minuten op de laagste stand.
had je wel evenveel mix gebruikt?

5

Ik ben er inmiddels achter. Er staat: 10 minuten luchtig kloppen. Gisteren heb ik 3 minuten gemixt op de laagste stand en vanmiddag 10 minuten hoogste stand. Zojuist weer 3 minuten laagste stand (dat werkte gisteren ook) en nu is het wel goed.
Vaaaaaaaaaaaaaag. Maar ik ben allang blij  :D

6

huh, dat is heel raar...