1

Onderwerp: Toef van icing

Nou zag ik bij iemand dat ze toeven had gemaakt op cupcakes van Icing. Van buiten waren ze wat knapperig en van binnen lekker zacht en romig. Nou vroeg ik het recept maar dat wilde ze niet geven helaas  :(
Kan iemand mij misschien hiermee helpen? En kan ik mijn cupcakes er dan een dag van te voren mee bespuiten? (gwn met spuitzak neem ik aan)

Alvast mijn excuses als dit al een topic ergens is maar heb er nogal haast mee eigenlijk  :o

2

Re: Toef van icing

Klinkt als american buttercream icing, gemaakt met crisco. Recept is hiernaast te vinden. Smaakt erg lekker en wordt een beetje crunchy aan de buitenkant. En inderdaad gewoon spuiten met een spuitzak, grote spuitmond.

3

Ok dank je.
Dat ga ik eens proberen dan :)

4

Ik heb het geprobeerd... Het was wel heel erg lekker maar er zat geen crunchy laagje aan de buitenkant!!

5

Ik heb het geprobeerd... Het was wel heel erg lekker maar er zat geen crunchy laagje aan de buitenkant!!

was het geen glazuur van roomkaas&poedersuiker?
dat maak ik zelf wel eens voor op cupcakes en dat wordt wel hard aan de buitenkant...

7

en wat is daar de verhouding van? lijkt me lekker  :P

8

Lindy-Lu schreef:

Zou wel moeten hoor.
Misschien te nat gemaakt, of niet lang genoeg gewacht met opeten?

Gonnytje schreef:

en wat is daar de verhouding van? lijkt me lekker  :P

Sorry voor de late reactie!
Maar dan hier het recept...

Nodig:
50 gr boter
300 gr poedersuiker
1 theelepel vanillesuiker
100 gr verse roomkaas

+evt. voedingskleurstof.

Zorg dat de boter zacht is, niet helemaal gesmolten, maar wel zacht.
Daarna alle ingrediënten bij elkaar doen en 3-5 minuutjes mixen, dat komt niet zo nauw.

Dan op de cakejes spuiten, in een doos en smullen maar! :)