1

Onderwerp: Oven kan niet op alle temperaturen, probleem??

Zoals misschien (of althans dat hoop ik zodat ik advies van een ervarinsdeskundige kan krijgen) meer mensen hier heb ik een ikea combimagnetron, dus heteluchtoven en magnetron in 1. Hij doet het hardstikke goed alleen kwam ik er pas achter toen we hem net hadden dat ie niet op alle temperaturen kan op de ovenstand maar om de 25 graden (dus 50, 75, 100, 125 etc.)
Nou heb ik m'n 1e taart nog niet gebakken en heb vanmiddag de spulletjes binnen gekregen hiervoor en lees op het pak vd biscuitmix waar ik dus al bang voor was, afbakken op 175 graden (heteluchtoven 160) en die van mij ka dus niet op 160 graden, alleen maar 150 en 175.

Wat raden jullie mij aan?

Heel erg bedankt alvast!

Groetjes Tatjana

2

Re: Oven kan niet op alle temperaturen, probleem??

niemand die iets weet? of ben ik te ongeduldig haha

3

ik heb er niet zoveel verstand van, maar dan zou ik hem eerder wat lager zetten dan meteen te hoog. Je kunt altijd nog hoger zetten, of de tijd verlengen.

4

Ik zou de lagere temperatuur nemen en dan iets langer, even uitproberen met een prikker of hij gaar is....

What doesn't kill you, makes you stronger

5

Oke dankjewel voor de antwoorden, dan gaan we morgen maar even freubelen haha

6

Oh,  je had je antwoorden al! Hahaha welkom op het forum!

7

Hey workshoplerares hahaha, hoi!

Hehe ja had het hier ook ff gevraagd voor alle zekerheid...check check dubbelcheck! :p

8

:( Mij niet vertrouwen he? Snik snik!

9

hahaha ja wel hoor, maar ik vraag altijd alles 15dubbel vraag maar aan harro haha, beetje faalangst hehe

En wist dat jij een supermooie oven hebt, denk misschien heeft iemand hier net zo'n gammel ikea ding als ik haha

voorverwarmen op 175 en dan als de taart erin gaat op 150 zetten?

11

Hmm dat is idd ook nog een idee, nou ik ga 1st morgen maar de langere versie proberen en mocht dat niet lukken de warm voorverwarmen en dan kouder zetten! dankjewel!

12

Die oven heb ik pas 4 weken, thuis gammele ikea oven! Ervaring dus!

13

OWW echt waar joh, dacht dat je die al veel langer had haha
Maar kon die van jou ook maar op enkele temperaturen dan of is dat alleen iets vd combimagnetrons?

14

Is een combi ding!  ;) maar het gaat goed hoor, gewoon wat langer bakken!  :) mijn nieuwe had ik nog niet eens met de workshop! Heb een voor een de taartjes gebakken!

15

Echt waar, hmm geen idee hoe ik er dan mee in m'n hoofd kom dat jij een supermooie hele grote oven had, meen me echt te herinneren dat ik daar ooit een foto voorbij van had zien komen. Ik word seniel blijkbaar haha
Maar yeey blij om te weten, hopelijk gaat het goed dan!
M'n oudtante word zondag 98 dus denk dat dat m'n goede doel word dan als ie lukt natuurlijk!

16

:D Nou, komt goed, gewoon lagere temp. En niet zo aan je zelf twijfelen, je kan het best! Ik heb het gezien!

17 Laatst bewerkt door Ellen6263 (06-10-2011 22:03)

En ff foto posten he?

18

doe ik!!!

hallo

ik ben ook nieuw hier heb het zelfde probleem heb hem dus nu in de oven staan op 175 graden met 25 min , maar ik had hem dus beter op de 150 graden kunnen zetten :)

hoe is het jou vergaan met de cake? met de 150 graden ben benieuwd.

groetjes jacobien

20

Hij staat as we speak in de oven haha, erg spannend dus. Ik heb em nu op 150 graden gedaan en dan 35 minuttjes zo als op het funcakes biscuitmixpak staat maar denk dat ie dan nog wel 10 minuttjes moet.

Ik laat even weten hoe die geworden is!

21

@edwinenjacobien:

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=168744

Hier staat hoe ik de taart heb gebakken en gemaakt, hopelijk heb je er wat aan. Ik vind hem alleen beetje laag geworden dus volgende keer doe ik er wat meer mix in en dan zal die ook wel wat langer moeten bakken gok ik.

22

ik bak alle taarten op 150 graden, cupcakejes trouwens ook.