1

Onderwerp: deze fondant is wel erg droog

:grr:  :grr: had mooi alles gepland vandaag, nog even snel de taart bekleden...ja mooi niet dus. Eerst was de fondant van Bakels een lange tijd heel plakkerig en nu is ie zo stug en kurkdroog , niet normaal meer.
Heb er al een lading crisco doorheen gekneed maar dat hielp ook niet. Toch een poging gedaan om te bekleden maar  het er weer afgetrokken want het zag er niet uit. Zo een nieuwe emmer open maken en dan maar hopen dat het beter is.
Zo ziet de fondant eruit:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-LCVKLJ8A.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-QMIDGOLM.jpg

iemand dit ook al gehad?

het hart neemt waar wat het oog niet kan zien. ( www.taartdesign.nl)

2

Re: deze fondant is wel erg droog

Nee, gelukkig nog niet gehad. Heb je ook geprobeerd om het even in de magnetron te doen (sec.) en dan nog eens door te kneden?

Joyce
Beter 1 taart in de mond dan 10 op de grond :) ! https://www.facebook.com/lekkersvansjois

3

ja ook al, maar het voelt ook echt heel droog aan. Ik heb de hele zooi in de kliko gedumpt.

4

Als het te droog is kun je er ook gewoon wat water door doen  :D Soms ag dat wel hoor, meissie  ;)

You got to believe that right here right now you're exactly where you're supposed to be

5

:s  heb hem net bekleed met fondant uit de nieuwe emmer. Had ik dan eerst nog maar hier gelezen. Deze voelde minder droog, maar bij het bekleden weer een hoop kleine scheurtjes. Eeerlijk gezegd kan ik nu wel janken. Heb al contact gehad met de klant en het verhaal uitgelegd en €7,50 korting aangeboden. Ga hem nu maar wat extra decoreren.
Dit is echt mijn laatste emmers bakels hoor, steeds dat gedoe. Volgende week krijg ik in-2-bake, ik hoop dat die wel fijn werkt want volgend weekend staat er taart voor 100 man op de planning.
pfff...zie het even niet meer zitten.

6

O, wat balen, voel met je mee. Lag vandaag in de clinch met witte marsepein, eerder geen last gehad, nu ook stug waardoor kleine scheurtjes. Het is in dit geval een kado, maar ik baal er wel ontzettend van. Had geen extra marsepein, kon het ook niet over doen.

Succes met je andere merk en de taart voor 100 man! Ik hou het in de gaten, ben benieuwd!

7 Laatst bewerkt door Bommeltje (09-10-2011 00:38)

Even je handen vochtig maken en dan weer kneden, dat net zo vaak herhalen tot het goed aanvoelt..  :Y

Crisco toevoegen heeft geen zin, aangezien dat geen 'eigen' product is, dat hoort dus niet thuis in fondant, vocht/water echter wel..  ;)

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

8

ik heb geleerd dat je wel crisco toe mocht voegen maar geen water. Maar ik ga dit zeker onthouden en dat een volgende keer proberen ( alhoewel ik hoop dat het niet meer nodig is). Dank je wel voor de tips.