1

Onderwerp: [ FEEDBACK] Caramel shortcake cuppie

Mijn eerste poging tot het maken van caramel shortcake cuppies.
Zelf zie ik nog een heleboel verbeterpunten maar bij de boys had het een `WAUW, dat is lekker effect`
Hebben jullie nog tips? Ik hoor ze graag
http://www.mijnalbum.nl/Foto-GKJXJMPD.jpg

Nu maar snel aan het eten beginnen!!

Schijnt de zon niet, stiekem schijnt ie toch!!

2

Re: [ FEEDBACK] Caramel shortcake cuppie

zien er lekker uit hoor!
maar ik dnek dat je de chocola er van bovenaf op gedaan hebt? ik maak ze zelf in cupcakevormpje, dan de caramel er op (nog steeds in de vorm) dan het geheel in de vriezer. intussen de chocola smelten en dan de vormpjes uit de vriezer halen en gelijk uitstorten en onderste boven in de warme chocola dopen. dan weer rechtop wegzetten. de chocola trekt dan weer mooi strak. ik hoop dat je het zo snapt.  ;)

kijk ook eens op www.brenniescakehouse.nl voor al mijn taarten, workshops en zelf gemaakte mallen welke ook te koop zijn.

3 Laatst bewerkt door miekje70 (06-10-2011 16:43)

@Kwebbeltje.
Ik heb het gedaan zoals je aangeeft. Alleen was mijn caramel niet goed glad, misschien dat het daaraan ligt??

Maar onwijs bedankt want die van jouw waren wel mijn voorbeeld
( al zal ik nooooooooooooit jouw niveau kunnen halen, maar dat is mijn makke  ;)  )

Schijnt de zon niet, stiekem schijnt ie toch!!

4

misschien de caramel er op doen als hij nog goed vloeibaar en warm is? ik had er toevallig vandaag ook iets meer moeite mee dan vorige keer en heb het idee dat ik het iets te lang had laten staan voordat ik het in de cuppies lepelde...

kijk ook eens op www.brenniescakehouse.nl voor al mijn taarten, workshops en zelf gemaakte mallen welke ook te koop zijn.

5

ik heb ze laatst ook gemaakt maar heb eerst de koek gebakken in de vorm en toen de caramel en choco er op gegoten ik kon ze er zo uit wippen wel inspuiten met bakspray voor bakken :-)