1

Onderwerp: bakstenen maken met sugar craft gun?

Ik heb een tegeltjes/baksteenpatroon nodig voor een zwembadmuur. Ik heb niet zo'n mat of zo, dat zou lekker makkelijk zijn. Er staat in de webshop dat je dus baksteenpatroon kan maken met de sugar craft gun. Maar ik heb echt geen idee hoe dat dan zou moeten.

Weet iemand dit? Of kan ik op een andere (snelle) manier zo'n patroon krijgen? Ik heb de taart zaterdag nodig. Het is niet de enige voor deze dagen, want er worden er zaterdag nog 2 opgehaald. Beetje druk dus.... :rolleyes:

2

Re: bakstenen maken met sugar craft gun?

Ik zou dat schijfje met het vierkantje gebruiken.
Dan blokjes snijden van dezelfde grootte en in baksteenpatroon leggen...
Het zullen wel kleine baksteentjes zijn  :think:

Een dag zonder iets nieuws geleerd te hebben, is een dag niet geleefd!
Brengen jullie ook eens een bezoekje aan mijn blogspot: www.cakechiqueboutique.blogspot.com

3

Ja, dat kan. Maar dat kost ontzettend veel tijd. En die heb ik niet, want ik moet dus morgen 3 taarten maken, waarvan 1 stapel. Dus ik ben eigenlijk 4 taarten aan het decoreren. Ben nu al druk met de voorbereidingen bezig, maar dan nog.... Ben niet zo snel met decoreren. Veel te precies  ;)

4

Ja, ik herken het  ;)

Kan je mss niet een grote strook fondant/marsepein snijden, en dan met een latje wat lijnen erin drukken in de vorm van baksteenpatroon?

De horizontale lijnen zijn gemakkelijk.
Bij de vertikale moet je dan zien dat je telkens een lijntje tussen laat en dan met de helft opschuiven... als je begrijpt wat ik bedoel...
dat is een beetje hetzelfde effect van zo'n mat (alleen net iets meer tijdrovend).
Of anders lekker makkelijk een printje erop?

Een dag zonder iets nieuws geleerd te hebben, is een dag niet geleefd!
Brengen jullie ook eens een bezoekje aan mijn blogspot: www.cakechiqueboutique.blogspot.com

5

Ik kwam net een soort lineaal tegen (hoort bij letter tappits) en die heeft  2 mooie rechte lijnen. Ik ga die maar rondom erin drukken en dan met de hand de vertikale lijnen trekken, idd verspringend. Lijkt me tot nu toe de snelste oplossing. Maar misschien weet iemand anders hoe het met de gun moet. Dank voor het meedenken in ieder geval!!

6

Met de sugarcraft gun denk ik dat je ze idd naast elkaar moet leggen. Jee wat een werk!
Dan kan je beter zelf aan de gang gaan.
Kan je niet een matje lenen van iemand?

7

Ik heb het inmiddels opgelost met stroken van die lineaal, daar weer kortere stukjes van gemaakt en dat in baksteenpatroon neergelegd. Ik zal straks, als mijn zoon afgezwommen is, de foto plaatsen.