1

Onderwerp: boetseerdrama, wat doe ik verkeerd?

Mijn allereersteboetseersel (een lusstrik) is een waar drama geworden. Ik heh rolfondant met tylose gebruikt wat ik een paar uur heb laten liggen voor gebruik.
Toen de lussen gemaakt en weer een past uur laten liggen. Na die paar uur de strik in elkaar gezet en in een tupperware bakje gelegd.
Vanmorgen kom ik beneden en de hele strik is ingezakt.
Kan iemand mijne vertellen wat ik verkeerd doe?

2

Re: boetseerdrama, wat doe ik verkeerd?

Welke fondant heb je gebruikt? Niet alle merken harden even goed uit.

Had je het bakje opengelaten of afgesloten?

3

Van funcakes

4

funcakes fondant hard niet uit....
misschien bakels/pettinice proberen?

groetjes, Lis   
ik droom taarten, nu nog maken zoals ik ze droom

5

ook langer laten drogen de volgende keer (nacht) en niet in een gesloten (?) bakje bewaren :nooo gewoon op een bord oid op een koele, stofvrije plek.
Of op bakpapier op een bakplaat in de uitstaande oven, heb je lekker veel ruimte ;)

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

6

Kan ik ook deze fondant gebruiken en dan vlak van tevoren?

7

Manon1982 schreef:

Kan ik ook deze fondant gebruiken en dan vlak van tevoren?

nee, helaas niet. Voor een strik moet fondant echt hard worden en funcakes wordt niet hard. Je hebt een ander merk fondant nodig zoals bijv. pettinice.
Ik doe altijd fondant mengen met tylose, dan maak ik gelijk de lussen, deze laat ik drogen met een stukje keukenrol ertussen, dan de volgende dag als het helemaal is uitgehard in elkaar zetten.

je kunt de funcakes fondant beter gebruiken om te bekleden en om "platte"decoraties te maken.

groetjes karin

Ik gebruik voor mijn strikken funcakes fondant gemengd met tylose en op zijn kant goed laten drogen. Ik hoop dat je er iets een hebt.

Groeten Joyce

De nieuwe workshops staan online. Kijk op www.detaartenzaak.nl
Ambachtelijk en handgemaakt. De taartenzaak.

Ik vind het wel jammer dat dit soort informati eer niet bij staat op de site. Net als marsmelllow fondant. Die hard ook niet uit. Had ik dat geweten had ik iets anders gekocht.

10

BenjilovesSandy schreef:

Ik vind het wel jammer dat dit soort informati eer niet bij staat op de site. Net als marsmelllow fondant. Die hard ook niet uit. Had ik dat geweten had ik iets anders gekocht.

hoi,
ik zie dat je nog niet zo heel lang lid bent (hoor wie het zegt..hihihi :s  :o ), maar als je in zoekfunctie zoekt op fondant enzo dan kom je heeeel veel info tegen en ook of het wel of niet uithardt...
succes!!  :thumb:  :thumb:

Grtls Irene
Ik ben niet gestoord, ik ben mentaal hilarisch!!

11

BenjilovesSandy schreef:

ik weet natuurlijk niet waar je je fondant gekocht hebt, maar op de site van DLTshop staat:

FunCakes - Flexibel & Zacht   
Regalice - Soepel & Uithardend
Pettinice - Stevig & Uithardend

http://www.deleukstetaartenshop.nl/-c-53_235.html

groetjes, Lis   
ik droom taarten, nu nog maken zoals ik ze droom

12

Ik heb al mijn lussen met funcakes fondant gemaakt.Flink veel tylose erin en de lussen eerst goed lang op zijn kant laten drogen.Minimaal een dag.Gaat altijd goed!
Succes.

Groetjes van Corry
http://taartenvancorry.nl/

13

FunCakes hardt inderdaad gewoon genoeg uit voor lussenstrik hoor, je moet alleen wat langer de tijd nemen dan met bijv. PettinIce.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

14

Kan ik de fondant die ik van de week had voorbereid (dinsdag met tylose erdoorheen) sindsdien zit die in een afgesloten bakje (luchtdicht) nog gebruiken? Of kan ik beter nieuwe pakken?

15

BenjilovesSandy schreef:

MMF van regalice uit de shop hard prima uit hoor!  :Y  :Y  Ik gebruik niets anders!