Re: Fondantglazuur
Ontzettend mooi, Iris! Wat wordt het stak van die fondantglazuur, zeg! Toch ook maar eens proberen.
Wat meer lezen bij mijn baksels? http://bakkriebels.nl/
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Klein & fijn: Cupcakes, koekjes & los suikerwerk » Fondantglazuur
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Ontzettend mooi, Iris! Wat wordt het stak van die fondantglazuur, zeg! Toch ook maar eens proberen.
Ik vind vooral de cupcakes op de eerste foto erg mooi! Heel simpel, strak
. En de rest is natuurlijk ook mooi 
Vooral de cupcakes op de eerste foto zien er inderdaad ontzettend chic uit. Mag ik vragen hoe je het fondantglazuur zo strak op de cakejes hebt gekregen?
etmc schreef:Taartenmarie schreef:Goede info!
Weet jij wellicht dan ook het ultieme recept voor fondant glazuurja die ene uit t potje van zeelandia... of je moet zin hebben om te tableren?
heb een keer fondant gemaakt op school en daar zijn we wel een tijd mee bezig geweest. ik raad gewoon aan om t te kopen, net als rolfondant en marsepein.
je moet anders een hoop spullen in huis halen die je daarna nauwelijks gebruikt en natuurlijk is het grappig om een keer te doen maar uiteindelijk ben je goedkoper en sneller uit als je het gewoon koopt. en is de kans kleiner dat je t verziekt.Heeft de Makro of de Sligro dit ook in het assortiment? Vind het zo zonde om verzendkosten te betalen alleen hier voor.
Ja hoor
Vooral de cupcakes op de eerste foto zien er inderdaad ontzettend chic uit. Mag ik vragen hoe je het fondantglazuur zo strak op de cakejes hebt gekregen?
Ik laat het glazuur au bain marie warm worden en laat het terwijl ik de cupcakes vul, gewoon op het pannetje staan. Anders koelt het te snel af en stolt het te snel. Met een klein lepeltje vul ik de cupcake en met een prikkertje vul ik de kleie hoekjes.
Oh, ik heb trouwens wel minder beslag in de cc's gedaan zodat de cake niet boven het randje uitkwam. Je moet dan wel aardig wat glazuur erin doen, maar dan heb je in ieder geval geen bolling.
Prachtig zowel de witte als de rode
De sligro verkoopt het in emmertjes en jamin in kleinere hoeveelheden.
waaw, ben toevallig op zoek naar inspiratie voor een bruiloft die cc wil hebben. Nou die heb ik nu zeker gevonden. 
prachtige cc zeg heel mooi glad en strak!!!!
Zien er heel mooi uit!
is fondantglazuur weer wat anders dan glazuur??of heet ht fondantglazuur omdat er op de cc fondant zit? 
Nou, je kunt bijvoorbeeld ook royal icing gebruiken, dat is ook een soort glazuur. Ik denk dat je kunt zeggen dat glazuur een verzamelnaam is zeg maar voor allerlei soorten.
Wat zien ze er super mooi en chique uit!!!!!!
wauw erg mooi
ik heb een keer geprobeerd met glazuur te werken , maar het lag overal behalve waar het op moest , hoe heb je het zo netjes gekregen eigenlijk?
oeps laat maar heb het antwoord op mijn vraag al gelezen 
Jeetje wat strak!! Wat geeft dat een mooi en chique effect zeg. Top!
Heel erg mooi geworden! Ik zal de mijne ook een keer hier posten. Heb ze een tijd terrug ook op de manier gedaan, helemaal geinspireerd door planet cake, heb het precies hetzelfde gedaan als jij.
Super ook die tip van niet hoger dan 37 graden! Thanks daarvoor etmc
Groetjes, fifi
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Klein & fijn: Cupcakes, koekjes & los suikerwerk » Fondantglazuur