1

Onderwerp: Black roses en Wilton gumpaste&fondant eindtaart

Afsmeren met ganache: wow! wat heerlijk, met pure chocolade ganache recept van planet cake. Hieronder is dan ook een echte taart, al dacht het bezoek dat er een doos in zat  ;) . En meteen nog even de roosjes van Wilton oefenen.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-7XW6LWFH-D.jpg

Wilton gumpaste & fondant, gevolgd bij Conchita in Den Bosch, zo leuk om te doen  :thumb: . Hier proberen af te smeren met witte choco ganache maar dat was geen succes, werd lang niet zo strak.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-R7WRD3DQ-D.jpg

Bedankt voor het kijken en graag feedback  :Y

Glutenvrij bakken voor dochter met Coeliakie

2

Re: Black roses en Wilton gumpaste&fondant eindtaart

ook al is hij niet zo strak, ik vind de tweede echt supermooi en smakelijk eruit zien !

Groetjes, Conny

3

niet dat de eerste niet mooi is trouwens, ook een plaatje, maar inderdaad zo retestrak dat het als nep eruit ziet :D

Groetjes, Conny

4

Vind de tweede ook mooier hoor   ;)

5

zo dan is die strik echt fondant of gumpaste?
lijkt wel papier joh
echt mooi  :Y

rollin rollin keep that fondant rollin ........role out whoeha =D

6

prachtig beide taarten

Groetjes van Corry
http://taartenvancorry.nl/

7

Ja hoor, strik is eetbaar. Keurig volgens Wilton methode met 1deel gumpaste en 1 deel fondant mengen. En een beetje van mijzelf: zijkant frillen voordat ik de lussen hebt dicht gemaakt. Laten drogen en daarna nog de zijkanten in dusting powder gedoopt. Verven was beter geweest want het bleef afgeven maar ik weet niet hoe  :o

8

nou super mooi hoor
en thnx voor de uitleg , alleen heb ik dat nog lang niet in de vingers  :lol:

rollin rollin keep that fondant rollin ........role out whoeha =D

9

Ik ook niet dus gewoon proberen  :D

10

Wat een prachtige taarten.

De bovenste vind ik vooral zo mooi omdat hij zo schitterend vierkant is.
Mag ik vragen welke vorm je hebt gebruikt?
Bij de onderste vind ik de kleur zo mooi en je strik is geweldig zo gedaan, Die had ik zo nog niet gezien.

Mag ik nog iets vragen? Ik heb op de site van planet cake gekeken maar daar stonden geen recepten op.
Zou je me de verhoudig slagroom/chocolade  willen vertellen? Is hij anders dan die van Michelle?

groetjes, anne-mieke

11

Dank je dank je :o

Vorm is de 15x15 extra deep van PME. Ook daar moet ik nog een beetje aan sleutelen want dat bakte toch weer anders dan bij gewone hoogte.

Ik weet niet of ik nu copyrights ga schenden maar dan wordt het vast wel verwijderd door de moderators  O-)  maar planet cake gebruikt 1,2kg pure chocolade op 600ml slagroom. Ik heb voor deze taart de helft gemaakt en had nog over. Maar zij gebruikt het ook om te vullen geloof ik. Ben nog niet zo thuis in deze wereld dat ik weet wat het recept van Michelle is...

12

Hoi Vanessa,

Ik heb pas ook het recept van Planet Cake uitgeprobeerd en heb gemerkt dat de ganache een stuk beter te gebruiken is als hij eerst een nacht staat (zoals ook in het boek staat  :) ).
Bij de witte variant heb ik inderdaad ook het idee dat er misschien zelfs nog wel een klein beetje minder slagroom in zou kunnen, dat ga ik de volgende keer proberen.

Je taarten vind ik trouwens allebei mooi. Zoals je zegt, is de tweede niet zo strak als de eerste, maar dat geeft ook weer een mooi effect aan het geheel.

Droom niet over het leven, leef je droom!
Petra

13

Ik hoor graag of dat werkt  ;)
Ik heb zowel de pure als de witte inderdaad een nacht laten staan. Het zal wel niet voor niets in het boek staan  :D