1

Onderwerp: kleurverschil mmf en marsepein

Ik ben net begonnen met een taartje voor een vriendin. Wil graag van de 12 blanda een theepotje maken. Nu heb ik net met zelfgemaakte mmf het tuitje en handvaatje geboetseerd. De rest wil ik met marsepein bekleden. Nu vroeg ik me af of er veel kleurverschil tussen de beide zit. Heb de witte marshmallow gebruikt en wil bij de bakker de gewone marsepein halen. Heb ik nog niet in huis want de boetseersels moeten toch eerst drogen. Weet iemand of je het erg ziet of is de aanhechting weg te moffelen met een gekleurd strookje.
Stom  :grr: dat ik niet eerst gekeken heb maar ja als ik eenmaal iets in mijn hoofd heb(dacht ik goed bezig te zijn door ruim van te voren te beginnen) :grr: .
Om de hele taart met mmf te bekleden vindt mijn vriendin niet lekker.
Alvast bedankt voor het meedenken/ antwoorden.

2 Laatst bewerkt door Kelly1610 (05-10-2011 18:36)

Re: kleurverschil mmf en marsepein

Ik kan geen advies uit eigen ervaring geven, maar bij de kleurstoffen bij de webshop zie je dat er zelfs aangegeven wordt dat er verschil is:
Snap niet waarom de foto het niet doet, ik bedoel deze:http://www.deleukstetaartenshop.nl/suga … 1_190.html

De zeester is fondant en de schelp is marsepein. Ik denk dat je kleurverschil krijgt.. Misschien kan je daar juist iets mee doen? En hele andere kleur gebruiken?

Gr Kelly

3

Bedankt voor de reactie. Ik denk dat ik beter de marsepein kan halen en kijken.
Kan ik de pot inderdaad een andere kleur geven dan het handvat en tuitje. Moet ik wat ik in mijn hoofd had zitten als idee maar even wijzigen.

4

Ik weet niet precies wat je gaat doen, maar onthoud wel dat marsepein niet uithard, ook niet iedere fondant is daar even geschikt voor.

Gr Kelly

5

Ja had het helaas al gelezen op de site. (zit al 2 avonden te speuren wat het beste is en wat ik wil)
Dat is ook de reden waarom ik zelfgemaakte marshmallowfondant gemaakt heb en combineer met marsepein(bakker). Vind de marsepein vele malen lekkerder en mijn vriendin ook. Vind het stijve laagje wat de mmf wordt niet lekker. Heb daarbij nooit aan kleurverschil gedacht en ben begonnen met het boetseer gedeelte.
Heb niets kant en klaar spul aangeschaft. Maak er veel te weinig taarten voor en vind het niet lekker. Maar ja dan moet je wel eens consessies doen.
Weet je trouwens een taartenmaakwinkel in de buurt van Steenwijk voor cutters en dergelijke. Doe nu alles met de hand en mes maar oh wat moeilijk. Wil eigenlijk naar een winkel zodat ik eerst zie wat ik misschien wil om te kijken of het daadwerkelijk wat is.
Maar in ieder geval bedankt voor het meedenken!