1

Onderwerp: Hele dag buiten koeling

Beste medebaksters & Bakkers!

Sindskort ben ik de gelukkige 'leverancier' van een geweldige tearoom... Ik lever wekelijks cupcakes en taarten en wil jullie graag advies vragen over taartvullingen:

De taarten breng ik bevroren en zij halen dagelijks een 'verse taart' uit de vriezer, die dan vervolgens een hele dag ongekoelt op 'n buffet staat. Tot nu toe heb ik 'veilige vullingen', als jam en vlaaifruit gebruikt, maar ik zou graag wat meer bijzondere en lekkere vullingen gaan gebruiken...

Kan ik bijvoorbeeld slagroom gebruiken en is dat 's middags om 16 uur ook nog lekker?

Ik ken de lijst van 'te bewaren buiten de koeling', maar mogen de andere vullingen ook of is een hele dag dan te lang?

Kortom; Wie geeft me (gouden) tips? Alvast onwijs bedankt!  :Y

2

Re: Hele dag buiten koeling

slagroom vullingen mogen maar max 2 uur buiten de koeling bewaard worden volgens vwa
dus ook roomkaas marscapone e.d.
mbc creme au beurre, creme van mix e.d. mag wel
en de jams en fruitvullingen

ik taart, jij taart, wij zijn taarten

3

Wat je in de koeling koopt moet ook in de koeling worden bewaard. En als het een tearoom is zijn toch op de hoogte van alle regels hoop ik ?

Mariskawww.hetzoetefeest.nl www.hetzoetefeest.hyves.nl voor taarten,workshops en verkoop op afspraak van materialen en ingrediënten vlakbij leidsehage

4

mmm, tearoom...hebben ze niet zo'n  ' koelbuffet' ??
weet je zeker dat er geen koelelementen onder zo'n buffet(kast) zitten??
dat zou al een hoop  ' problemen'  oplossen... ;)

en anders zou ik voorzichtig zijn met de ' koelvullingen' .... :Y  :Y

Grtls Irene
Ik ben niet gestoord, ik ben mentaal hilarisch!!

5

Je kan altijd door botercreme smaakjes doen, maar koelen blijft gewoon belangrijk zeker als bedrijf ;)