1

Onderwerp: stapelen met lolliestokjes tot hoever?

ik gebruik altijd lolliestokjes en dubbele kartonnetjes voor het stapelen.. maar ik heb tot  nu toe alleen maar 2 lagen gedaan ermee.
wanneer ik 3 lagen doe, kan dat dan nog steeds met lolliestokjes en dubbel karton?

2

Re: stapelen met lolliestokjes tot hoever?

Stapelen met de papieren lollystokjes zou ik persoonlijk niet doen. Ze zijn van papier gemaakt en als ze een tijdje in de taart zitten kunnen ze zacht worden. Plus dat er stukjes los kunnen komen als ze nat worden.

Stapelen kun je het beste doen met de dowels en dubbele kartonnetjes of cake board. Daarmee kun je rustig lekker de hoogte in werken.

3

ik doe voor 2 (niet te grote) lagen ook lolliestokjes, voor hoger altijd dowels (net als bij grote lagen).
Geen idee of het kan, maar ook geen zin om het uit te proberen ;)

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

4

op zich wil het wel heel goed hoor, ik heb nog nooit natte of kleffe stokjes gehad nadien... maar qua stevigheid twijfel ik ook errug wanneer ik meer de hoogte in moet hihi
wat voor dowels gebruiken jullie altijd als ik vragen mag?

5

Ik heb de laatste keer de bamboe stokjes van PME gebruikt die zijn makkelijk te verwerken. Ook de houten dowels zijn handig in gebruik.
De dowels goed afmeten (dwz een afmeten en de andere even lang maken, niet steeds opnieuw meten). En het juiste aantal gebruiken voor de afmeting van de taart.
Succes!

6

Ik gebruik alleen dowels. En bij stapelen altijd cakeboards (bij 2 of 3 lagen) of cakedrums (4 lagen of hoger). Dubbele taartkartonnetjes zijn niet stabiel genoeg, ze kunnen gemakkelijk doorbuigen.

Ik gebruik maiskolf prikkers. Die zijn stevig en niet duur.

Life is what you bake it.