1 Laatst bewerkt door Mirie (04-10-2011 21:37)

Onderwerp: Gaat dit met deze vulling lukken????

Op woensdag wil ik een stapeltaart maken en vullen met twee lagen zwitsere room met hier direct op bevroren fruit van de AH (doosjesvol). Uiteraard bewaar ik de taart in de koelkast.
Ik spuit altijd dijkjes van botercreme (1;1)
De taart wordt namelijk pas op vrijdagmiddag gegeten.
In dit geval is niet mogelijk om de taart op een later tijdstip te maken.
Blijft de taart lekker en mooi met deze vulling na twee dagen?

Zou ik het fuit eerst laten ontdooien of er juist bevroren in doen.
Bij de zoekfunctie vind ik wisselende antwoorden.

Re: Gaat dit met deze vulling lukken????

De taart is nog wel goed hoor op vrijdagmiddag (mooi en lekker :)). En zelf doe ik het fruit gewoon bevroren in.

3

zwitserse room is zowel bbr als slagroom dus echt niet ok om 2 dagen vantevoren te maken, dat kan je max 1 dag bewaren

4

kan prima hoor :Y

heb laatst (ook omdat het niet anders kon) taart gevuld op dinsdagavond, terwijl die voor donderdag was.
Andere woensdagavond gevuld en die blijkt pas op zondag gegeten te zijn (zat frambozenmousse in; zelfgemaakte). Kreeg compliment dat de taart zondag ook nog heerlijk was :)
(ik wist dit niet van tevoren, anders had ik het afgeraden denk ik)

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

5

ja ik heb ook wel eens een fruittartelette van een week oud gegeten maar als je een zwakke gezondheid hebt of een zwakke maag kan t echt heel erg fout gaan

6

ligt ook aan de houdbaarsheidsdatum van de slagroom lijkt mij. Wanneer je slagroom gebruikt die nog 1 dag goed is, gaat het natuurlijk niet goed, maar wanneer je verse slagroom koopt, die vaak nog 2 weken houdbaar is, kan er volgens mij niks fout gaan.
Tuurlijk staat er wat anders in voorschriften ed, maar da's nou eenmaal zo...

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

7

Bedankt voor jullie reacties!
Ik ga ´t gewoon proberen. Ik snap dat het niet de ideaalste situatie is.

Ik bedenk me net dat ik ooit een taart gemaakt heb met gele room gevuld. Later kreeg ik een mailtje dat ze ´m zo mooi vonden, dat ze voor de visite maar slagroomtaart bij hadden gekocht omdat ze het zo zonde vonden om aan te snijden. En de peuter al een driftbui had gehad toen het mes richting de taart ging.
De taart hebben ze met een kleiner koppeltje een paar dagen later aansneden en ze vonden ´m fantastisch smaken. De taartvulling was toen ook al 4 dagen oud.

8

Weet je, het gaat er niet om of je het nog zelf kan eten, ik eet een hoop dingen die over de datum zijn maar niet pluizig, maar het gaat erom dat je geen oude producten kan verkopen aan mensen, als ze er nl wel ziek van worden heb je echt een probleem en kan je t wel vergeten.