1

Onderwerp: is dit een lekkere combi of niet?

hello dames ,

even snel een vraagje is het lekker om  je taart met 1 laag chocolademousse (snelle versie van de site) en een laag slagroom met aardbei en frambozen te vullen en welke jam kan ik het beste gebruiken en in beiden lagen of alleen in de van de slagroom? :s

en als er iemand een andere chocolademousse recept heeft wil ik die ook graag proberen :)

niet dat deze niet lekker is maar gewoon nieuwsierigheid :D

alvast bedankt ( nu ik terug lees is het niet echt een vraagje meer maar een VRAAG hahah )

zooooo verslaafd aan taart!!!!

2 Laatst bewerkt door @ppeltje (04-10-2011 18:36)

Re: is dit een lekkere combi of niet?

Ik heb sinds kort de chocoladeganache ontdekt.
1:2 met melkchocolade (1 deel slagroom en 2 delen melkchocolade)
slagroom aan de kook brengen, pan van het vuur af halen en de chocolade er in oplossen. Dan het goedje af laten koelen en regelmatig doorscheppen (niet in de koelkast, want dan wordt het te hard). Als het afgekoeld is en ongeveer zo dik als chocoladepasta is, het mengsel op kloppen tot het lekker luchtig is en dat tussen je taart smeren.  :9  :9  :9

Dat is toch een TAART waard!

Chocomousse is heerlijk in je taart en met combinatie slagroom ook! Ook lekker chocomousse met aardbeien of chocomousse met frambozen.

Worden je lagen niet te dik als je in één laag jam, slagroom, aardbeien en frambozen wilt stoppen? :think: Ach...je zult er vast goed over nagedacht hebben! Succes!

4

thanx dames voor jullie snelle reactie
:)

en de chocoladeganache  klinkt heerlijk probeer m zeker n x uit!

xxx

zooooo verslaafd aan taart!!!!

5

Ik heb een keer de chocolademousse van hier gemaakt en dan de andere laag met kersenvlaaivulling gedaan, dat vond ik ook heerlijk!!

heerlijke taartgroetjes van Brenda