Onderwerp: [HOW TO] katje
Zoals al heeeeel lang geleden beloofd, hierbij de how to van een van de katjes van mijn verjaardagstaart
Ik heb het ook maar van iemand anders nagemaakt dus als die haar werk herkent en een betere how to kan leveren horen we het wel
Ik heb hiervoor 1 van de katjes gesloopt, dus hierdoor ziet het er een beetje viezig uit, sorry daarvoor.
Hopelijk is het wel duidelijk genoeg zo.....
Maak een bolletje in de kleur die het katje moet krijgen (hier dus zwart) voor het hoofdje
Maak 2 driehoekjes met een klein stukje roze erin gedrukt voor de oortjes
Maak van wit een ovaaltje, ongeveer de helft van de grootte van het hoofdje. maak er een mondje in met een mesje of puntje van een sateprikker.
Maak een klein wit rondje en druk dit plat, met daarop een nog kleiner zwart rondje. Met een nog kleiner stukje wit, maak je een stipje op het zwart. Zo maak je 2 oogjes.
Maak een pietepeuterig roze driehoekje voor de neus
Plak het neusje in het midden, bovenaan het witte ovaaltje
Voor het lijfje maak je een langwerpig bolletje, ongeveer 2x zo groot als het hoofdje.
En maak een sliertje voor het staartje.
Nu komen de pootjes, maak een dikke sliert, die je in 4 gelijke stukjes snijdt, ongeveer 1 cm per pootje.
Van wit maak je kleine cilindertjes met 3 inkepinkjes voor de teentjes.
Plak aan elk pootje de teentjes.
de achterpootjes buig je een beetje naar binnen
Bevestig de pootjes aan het lijfje met wat eetbare lijm
Maak nu het hoofdje vast aan het lijfje, het hoofdje kun je eventueel laten rusten op de voorpootjes.
Hang een "draadje" roze over het hoofdje, dat je vastmaakt aan het bolletje wol
Door een roze sliert kruislinks over elkaar te slaan krijg je een bolletje wol
En zo ziet hij er dan uit op de taart
Hopelijk hebben jullie hier wat aan!!