1

Onderwerp: Dulce de Leche vulling droog

Ik hou van caramelsmaak maar steeds als ik mijn taart met dulce de leche vul vind ik deze erg droog. Afgelopen weekend weer een taart gemaakt die ik flink met hazelnootlikeur had getrempeerd en met een laag dulce de leche en een laag ganache gevuld maar de smaak viel tegen, tenminste vond ik zelf, sommige mensen vonden het heerlijk.

Ik vraag me af hoe jullie je dulce de leche laag smeuig krijgen?

2

Re: Dulce de Leche vulling droog

Als je het niet lekker vind zo, misschien vind je het dan lekkerder om er een caramelcreme van te maken???

120 gram boter, 120 gram suiker, 1 blikje gecondenseerde melk en 1 lepel suikerstroop

Dit is de vulling van de caramel shortcake.

Of de dulche de leche mengen met een botercreme of slagroom???
Dan is ie een stuk luchtiger!

Liefs Samantha

3

Bij mij is de dulce de leche altijd nog best redelijk smeerbaar, dus niet echt droog zeg maar..

wel vul ik dan meestal met een ander soort vulling erbij, een dikkere zoals bokkenpootjesroom, misschien dat dat de taart ook wat smeuiger maakt?

4

Ik vind dulce de leche zeker wel lekker, maar in combi met het kapsel, zo droog, maar toch bedankt voor het recept Samantha.

Misschien moet ik hem eens met een andere vulling proberen i.p.v. ganache.

5

hoe lang kook je de dulce? ik doe altijd 5 kwartier, dan issie nog lekker smeuïg :Y Weet dat er mensen zijn die 3 uur koken, dan wordt de dulce veel 'harder'

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

6

ik doe ddl tussen stroopwafelcake. Heerlijk!!!!!!!

If life gives you lemons, make lemoncurd.

7

Ik kook hem 3 uur, krijgt inderdaad iets meer smaak. En misschien gewoon een dikkere laag? Dus inplaats van smeren echt dijkjes spuiten en opvullen?

Gr Kelly

8

:s dat lijkt mij dan weer erg vies :o

9 Laatst bewerkt door Kelly1610 (04-10-2011 16:03)

Carien schreef:

Kwestie van smaak, ik vind het heerlijk!! :lol:
Een halve centimeter vulling  :9

Qua koken vind ik dat het te melk achtig is als het te kort gekookt is, maarja... het blijft persoonlijk :)

Gr Kelly

ps, gewoon eens proberen  :)

10

Carien schreef:

Ach ja, je houdt van karamel of je houdt niet van karamel.... :+ (zei de 3-uur-koker-omdat-het-anders-lang-niet-lekker-genoeg-wordt)

If life gives you lemons, make lemoncurd.

11

Ga dat ook eens proberen, 5 kwartier koken dus, ben benieuwd, bedankt Carien.

12

Ik zelf ben niet zo gek op ddl. Mijn schoonzus wil deze juist wel graag dus vul ik 'haar' taart met deze vulling en eet er ook van mee maar vind dit ook vaak een droge hap. Zeker als je vlaaivulling of jam gewend bent, wat toch natter is.
Wat samantha zegt wil ik wel eens gaan proberen! Een caramelcreme maken. Ik vind caramel wel lekker maar niet de plakkerige ddl  :nooo

13

:think: maar echt hoor, na zo'n anderhalf uur is het geen plakkerige prut :nooo

14

Mijn schoonzusje is braziliaans. Wanneer ik een taart voor haar maak geeft ze mij vaak een potje ddl die ze uit brazilie heeft meegenomen. Bij de Em-Te kun je zoiets ook kopen. Zelf heb ik eens brigadeiro zelf gemaakt met een blikje Friesche Vlag. Dit werd ook plakkerig, vind ik. Ddl is wel makkelijker te smeren op biscuit dan bv chocopasta, maar moeilijker dan bv jam.