1

Onderwerp: zou dit kunnen of heel smerig zijn??

als ik nu mijn eerste laag vul met een chocovulling (ganache of iets dergelijks) en dan mijn 2e laag met dulce de leche met daar direct op lemoncurd (dus 2 laagjes in 1)..zou dat heel smerig zijn?? of juist een goede combi?

dulce leche met lemoncurd gaat samen, dat heb ik geproefd, maar ik heb even geen ganache staan om de 3e smaak erbij te proeven..

enne, de 1:1 afsmeer bc dan ook nog een smaakje geven? mokka ofzo, of wordt dat echt ' too much' ??? :s

Grtls Irene
Ik ben niet gestoord, ik ben mentaal hilarisch!!

2

Re: zou dit kunnen of heel smerig zijn??

Ik heb even geen antwoord voor je............maar moet gewoon even lachen om de topic-titels die je hebt bedacht  ;)  :lol:

3

oh, bij deze had ik echt gewoon helemaal geen ' raar' gevoel....totdat jij nu reageert.... :s  :s

hihihi...wat erg....jemig...nou....mmm... :o  :o  :o

Grtls Irene

4

het lijkt mij eerlijk gezegd nogal een bommetje. beetje veel smaken in 1 taart.  Maar ik ben dan ook van de vruchtenvullingen dus eigenlijk heb je gewoon niks aan me :lol:

je kan best 3 keer vallen, als je maar 4 keer opstaat

5

mm, ja ik ben van de donkere smaken, dus lemon curd is al heel wat...die heb ik gemaakt en ik vind hem super...maar wt anders?

dulce leche met daarop lemoncurd...en dan bavarois ipv chocola in onderste laag??
ideeen zijn welkom!! hij hoeft niet perse met chocola, maar omdat dat bij mij favoriet is val ik er gauw in terug...en hij is dus voor mijn collega...de piemeltaart....(en zij zegt: ga maar los...), dus het boeit haar niet wat erin zit...maar het moet wel lekker zijn!!!

Grtls Irene

6

Heel smerig, maar dat past er wel bij hoor :lol:  :lol:  Nee hoor, mij lijkt het wel een lekkere combi, zou voor het afsmeren met 1 op 1 ook zeker een smaakje toevoegen anders is ie niet te ...... nou ja niet lekker. Maar misschien ipv mokka dan citroen, dat blijft een beetje dichter bij de lemoncurd en heb je niet nog een andere smaak erbij.

7

oh das wel een goeie...een citroensmaakje in de 1:1...ik ben altijd bangg dat het zo citroenig wordt, maar dat moet wel kunnen met dulce en choco...

thx!!

Grtls Irene

8

Chocola en citroen lijkt me bestwel vies. Kun je denk ik beter sinaasappel doen? Dat zie je heel vaak in combi!

Maar ieder z'n smaak natuurlijk!

9 Laatst bewerkt door Bie (04-10-2011 09:57)

oeps dubbel

10

Ik vind chocola en citroen juist wel erg lekker, maar kan me even geen voorstelling maken in combinatie met de Dulce de Leche :nooo !
Chocola met Dulce de Leche vind ik wel weer heerlijk. Ik had een keer crème gemaakt met chocola waar ook stukje caramel inzaten, mmmm.

Maar sorry ik kan je dus niet echt helpen. Maar ik zou idd de 1:1 wel met citroen op smaak brengen, lekker fris!

Groetjes Iris

"We zijn stuk voor stuk engelen met slechts 1 vleugel, en we kunnen vliegen door elkaar te omhelzen!"  Citaat L. de Crescenzo

11

dulce leche met lemoncurd heb ik al gedaan en hier rond laten proeven, dat vonden manlief en kiddies geweldig..nou dan kan ik die choco er ook nog wel bij mikken...hihihihi

ik zie wel wat het wordt..anders wordt het dulce met chocola...moet ook kunnen..hihihi

Grtls Irene

12

Ieks, nee zou niet mijn keuze zijn. Karamel met citroen  :nooo

Life is what you bake it.

13

ik heb hier vrienden en manlief 2 theelepels gegeven met beiden op een lepel en gezegd dat ze het gelijktijdig in hun mond moesten stoppen...en allemaal zeiden ze DOEN....dus ach...

ze zullen toch niet alle vijf gek zijn?? alhoewel..... :lol:  :lol:  :lol:

maar ik kan natuurlijk ook botercremmix met framboos, lemoncurd en dan afsmeren met bc framboos 1:1

of chococreme, dulce en gewoon afsmeren met botercreme..ik zie het wel hihihihi

Grtls Irene

14

ik vind het allemaal erg lekker klinken :9  :lol:

15

Dulce de Leche, chocolade en slagroom

Dulce de leche, vanille en slagroom

Ja, dat wel, maar met citroen???? Too much denk ik!

Jacqueline

16

owkee....ik gooi de citroen eruit..en doe chocola, dulce en ehhh, ik zie wel...misschien gooi ik er wel bastogne tegenaan...lekker zwaar...hahahahhaa

Grtls Irene

17

Goh Irene,
jouw familie boft maar met jouw creatief geëxperimenteer.
Sommige combinaties lijken me best wel lekker.
Zelf hou ik niet van Karamel in pure vorm maar als er maar een beetje ergens anders door zit zoals bij nuts, twix enz vind ik het wel lekker dus misschien ga ik jouw bedachte combi's zelfs wel eens proberen om niet telkens terug te hoeven vallen op chocolade of lemon curd.

Gr,
John.

Oordeel niet over mensen voordat je ze goed kent, de waarheid zou je nog kunnen verbazen.

18

hey john,
in ' bakken en vullen'  heb je bovenaan een sticky-topic  met allerlei combinaties van vullingen...mocht je op zoek zijn naar combi's..dan kun je van je chocola of lemon curd 'af' ..hihihi

:thumb:  :thumb:

Grtls Irene