1

Onderwerp: Bruidstaart met gerbera's

De planning van de taart was geweldig  :+ Vrijdag's zouden we om 11 uur eindelijk op vakantie gaan naar Amerika en ik zou de taart om 4 uur op locatie brengen... Zoek de fout :D Dus donderdagavond de taart op locatie gebracht.

De bloemen heb ik op locatie erop geplakt, want ik was zo bang dat die door het hobbelen en het zweten allemaal naar beneden zouden zakken. (Het was echt butweer voor taarten...) Ik had niet echt een plan waar en hoe ik de bloemen zou plakken en dat kun je zien. Achteraf vind ik hem iets te kaal.

Bruidspaar wilde graag een zittend bruidspaar op de taart, oké, hoe gaan we dat nou weer doen. Ik had ruimte gemaakt naast de bruid, maar niet genoeg, want de gom kon niet echt goed naast haar zitten. En zoals mij iedere keer gebeurt, heb ik de bovenste twee lagen niet goed op de onderste drie gezet. De bruid had meer naar rechts moeten zitten, maar goed dat is allemaal achteraf praten... Leerpuntjes die ik hopelijk de volgende keer meeneem :)

Genoeg gepraat, komt ie:

http://irisoriginals.net/administrator/uploads/9sept2011-3_08;48;23_01-10-2011.JPG

close upje
http://irisoriginals.net/administrator/uploads/9sept2011-5_08;46;20_01-10-2011.JPG

Bedankt voor het kijken en tips zijn altijd welkom!

2

Re: Bruidstaart met gerbera's

Ik vind het een hele mooie bruidstaart  :Y
Mooie kleuren van de gerbera's.
En een mooi bruidspaartje.
Groetjes!

Happy Cake Day!

3 Laatst bewerkt door Jol321 (04-10-2011 09:03)

Hij ziet er weer prachtig uit. Lijkt een beetje of de bruid ervan af valt en hij haar aan de jurk erop houdt, maar dat mag de pret niet drukken. Hele mooie strakke taarten (en dat met butweer  :thumb: ). Zet jij de taart dan een dag van te voren al helmaal op de aansnijplek? Of is daarna in de koeling gegaan?
Vergeet ik haast te zeggen, dat ik het supermooi geboetseerd vind.

Groet, Jolanda

4

ik vind de taart niet te kaal hoor, de kleuren van de bloemen zijn erg mooi

wat het bruidspaar betreft , ze zien er geweldig uit ,ze zijn echt heel mooi geboetseerd maar het lijkt nu of de bruid staat ipv zit, misschien had ze beter op haar jurk kunnen zitten ipv een sleep naar achter (als je nog begrijpt wat ik bedoel) dan had je haar ook vlak naast de gom kunnen zetten , wat natuurlijk ook eigenlijk je bedoeling was  ;)

maar eigenlijk denk ik dat het bruidspaar heel erg blij is met zo'n mooie taart

5

Wat een schitterende strakke taart! Heb je ´m op locatie gestapeld?
Ik had inderdaad ook het idee dat de bruid er vanaf valt. Dit komt ook omdat ze niet gaat zitten op haar jurk.
Wel erg mooi geboetseerd. En ik vind 'm niet te kaal, hoor!

6

Ha, ha, ik zie nu de reacie van Monique. Komt wel erg over een!

7 Laatst bewerkt door Iris Zijlstra (04-10-2011 09:22)

Jol321 schreef:

Zet jij de taart dan een dag van te voren al helmaal op de aansnijplek? Of is daarna in de koeling gegaan?

Ik heb deze taart aardbeienmousse gebruikt, dus hij moest echt in de koeling. Ik heb goede instructies achtergelaten voor de ceremoniemeester.

Maar meestal breng ik hem vlak voordat ze hem gaan aansnijden en zet hem goed op z'n plek. Dit jaar heb ik voor het eerst zoveel bruidstaarten gemaakt, maar heb er niet echt over nagedacht, hoe onhandig het is om met koelkastvullingen te werken, al dat geplan. Dat ga ik volgend jaar anders doen...

monique2510 schreef:

Wat het bruidspaar betreft , ze zien er geweldig uit ,ze zijn echt heel mooi geboetseerd maar het lijkt nu of de bruid staat ipv zit, misschien had ze beter op haar jurk kunnen zitten ipv een sleep naar achter (als je nog begrijpt wat ik bedoel) dan had je haar ook vlak naast de gom kunnen zetten , wat natuurlijk ook eigenlijk je bedoeling was  ;)

Het lijkt inderdaad of dat ze staat en of ze er bijna afdondert, maar ik wist gewoon niet hoe ik het anders moest hebben. Ik kon niet bedenken hoe ik haar beter kon laten zitten, zonder dat het zou lijken of had ze geen benen. Ik kan wel het plaatje vormen hoe jij het bedoelt, maar ik weet en wist niet goed hoe ik dat moest hebben...

8

ik vind hem mooi! mooie kleuren ook zeg! En ik vind hem helemaal niet kaal! Juist sjiek!

9

Wat een lief bruidspaar en wat een prachtige kleuren bloemen.

prachtige taar..mooie kleur die bloemen

Life Is Not Measured By The Breath We Take But By The Moments That Take Our Breath Away!!
voor de leukste workshops en cursussen in Haarlem www.deleukstetaartenshop.nl/haarlem

11

Ik vind hem prachtig, ook de kleuren van de gerbera's. De bruid lijkt inderdaad iets te zweven, maar ik snap dat het lastig was om ze samen op de taart te zetten. Top gedaan, hoor!

Al mijn creaties nu ook online te zien op mijn vernieuwde website: www.taartenmiep.nl

12

Hartstikke mooi zeg, ik vind hem echt niet te kaal hoor !

Groetjes, Conny

13

Erg mooi!!

En hoe was je vakantie??

14

Wat een mooie taart!

Deze hobby is geweldigggggg!!!!

15

Ik vind deze zo ontzettend mooi! Die kleuren, echt geweldig!

Je vindt mijn taarten ook op Facebook: https://www.facebook.com/bakkriebels/
Wat meer lezen bij mijn baksels? http://bakkriebels.nl/

Mooi die felle kleur blauw tegenover dat wit! En handig om het boeketje zo te maken, hoef je niet te friemelen met die handjes  :9

17

heel erg mooi