1

Onderwerp: chocolade schilfers

ik mag voor een vriendin voor haar verjaardag  15 nov een taart maken en ze wil een egel taart

nu heb ik in een of ander taartboek een hele leuke egeltaart gevonden alleen daar gebruiken ze behoorlijk lange chocolade schilfers voor, wie weet waar ik die kan kopen of hoe ik ze het beste zelf kan maken?
moeten echt wel lange schilfers zijn

hopende op jullie hulp

groetjes Debbie

2

Re: chocolade schilfers

Dit kan je wel zelf doen  :Y .

Leg een reep chocolade op de kop, dus met de lange kant naar boven op de tafel/aanrecht met de korte kant tegen je buik aan. Neem dan een groot scherp met en houd de punt in je ene hand en het heft in de andere hand, dus haaks op de chocolade.
Ga nu van bovenaan naar beneden schrapen over de chocolade. Als het goed is krijg je dan een soort van schilfers/krullen.
Voor lange krullen leg je de reep met de lange kant naar je toe.

Hoop dat het duidelijk is en veel succes.

Joyce
Beter 1 taart in de mond dan 10 op de grond :) ! https://www.facebook.com/lekkersvansjois

3

je kunt het ook met een kaasschaaf of rasp proberen.

creatief met taart

4

En anders kan je bij groothandel halen, en bij echte chocolatier kan je die ook ongetwijfelt krijgen...

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

dank je wel voor jullie antwoorden  ga het van de week even proberen   want wil natuurlijk wel een leuke egel maken  :)

eerst maar volgende week de spongebob maken en dan een zeemeermin taart en nog 2 flugeltaarten met 100 cc