Onderwerp: botercreme te boterig...
wat die ik verkeerd? oftewel hij is te boterig, of te szoett..
enne kan het ook liggen aan hoelang ik mix??
alvast bedankt
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » botercreme te boterig...
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
wat die ik verkeerd? oftewel hij is te boterig, of te szoett..
enne kan het ook liggen aan hoelang ik mix??
alvast bedankt
100 gram poedersuiker, 100 gram mix mengen met 200 cc water en in de koelkast laten staan minimaal 30 min. 250 boter waarvan 125 gram boter en 125 roomboter( doe zelf altijd 250 gr. roomboter)
mixen tot een mooie massa. Daarna na dus die 30 min tot 1 uur rustig de mix erbij gooien en minimaal 15 min mixen lukt altijd!
Succes!
ga deze eens uitproberen.. tnx
Of probeer eens de Meringue Botercreme. Smaakt ook een stuk minder boterig en is niet zo erg zoet.
Is wat meer werk maar zo veel luchtiger en lekkerder.
Voor afsmeren en zogenaamde dijkjes echter niet zo geschikt als normale botercreme.
Gr,
John.
Of probeer eens de Meringue Botercreme. Smaakt ook een stuk minder boterig en is niet zo erg zoet.
Is wat meer werk maar zo veel luchtiger en lekkerder.
Voor afsmeren en zogenaamde dijkjes echter niet zo geschikt als normale botercreme.Gr,
John.
Grappig ... ik vind deze juist wel geschikt om mee af te smeren maar juist niet als vulling omdat ik deze boteriger vind dan de bc van mix. Ik doe altijd een smaakje door de mbc of de 1:1.
Grappig ...
ik vind deze juist wel geschikt om mee af te smeren maar juist niet als vulling omdat ik deze boteriger vind dan de bc van mix. Ik doe altijd een smaakje door de mbc of de 1:1.!
Deze met mix had ik al een paar keer gemaakt maar blijkbaar de gebruiksaanwijzing niet goed gelezen . Had de boter niet romig geklopt maar gewoon bij de mix gemikt en daarna nog gemixt.
Vandaag weer gemaakt maar nu exact volgens de aanwijzingen op de verpakking en is nu veel luchtiger en smaakt daardoor ook iets minder boterig. Vind de Meringue Boter Crème echter nog steeds lekkerder als vulling. Maarja smaken verschillen, gelukkig maar
Gewoon een paar soorten maken en zelf proeven dus.
Gr,
John.
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » botercreme te boterig...