1

Onderwerp: Inspiratieverzoek: Waar denken jullie aan bij "fout taartje"?

Hai,

Een kennisje van me vroeg of ik voor haar een taart wou maken voor haar 40e verjaardag. Ze wil graag een taartje van 20 cm doorsnee en ze wil graag licht-blauw als hoofdkleur. Verder houdt ze van groen, oranje en paars. Als thema wou ze een "leuke foute taart"... en verder wou ze zich laten verrassen....
Tsja... nou vind ik het normaal heel erg leuk om gewoon iets te verzinnen en daarmee lekker 'los te gaan' maar (misschien ligt het aan het weer :P) ik heb totaal geen inspitatie...
Ik kan nog wel iets van een tijgerprintje bedacht krijgen maar meer dan dat komt er helaas niet uit. 
HELLUPPPP please, wat kan ik maken, met deze kleuren, waardoor ik een leuke maar toch foute taart krijg....

Alvast enorm bedankt voor het meedenken  :Y !

2

Re: Inspiratieverzoek: Waar denken jullie aan bij "fout taartje"?

Zijn er in de afgelopen 40 jaar geen genante dingen ofzo gebeurd? Misschien kan je daar iets mee?

If you're lucky enough to be different, don't ever change!
Groetjes, Katja

3

Ik denk dan aan lekker foute disco(muziek)  :lol:
en met die kleuren kun je wel een beetje disco-stijl maken!

Groetjes, Angela

4

mijn collega wil voor haar 40e een foute taart....(lees ' sloerie' taart..dat heb ik heel bewust nagevraagd), dus in mijn kast staat een ' piemel klaar' ...(zie mijn andere topic...), hij is goed gelukt...

dus hoe interpreteer jij en zij ' fout' ??? want idd foute muziek, blunders, etc of in de ' piemel-hoek' ???? hihihi

Grtls Irene
Ik ben niet gestoord, ik ben mentaal hilarisch!!

5

Een topsy turvy  :D 
Als je daar niet mee bekend bent denk je echt dat er wat fout is gegaan.  ;)

~ Never waste a good crisis... ~

6

@ Katja... pfoe, geen idee. Niet dat ik zo weet te bedenken en het moest een verrassing worden dus kreeg geen details...  :(
@Angela... die hou ik nog efkes in gedachten ja
@Ilucya... hahaha, heb net je piemel-topic zitten lezen, erg komisch! Maar helaas... ze bedoelde echt fout in de zin van (hoop dat ik nu niemand beledig) tijgerprintje, goud, kitsch en dergelijke... Maar goed, ze had dus wel voorkeur voor die kleuren die ik in het begin al noemde dus worden dan wel aparte tijgerkleuren he  :D
Vandaar dus ook dat ik er efkes net meer uitkwam...
@ Jultie... had idd een optie geweest als ze niet voor een 20 cm taartje had gekozen. Ze heeft het grote feest namelijk al gehad dus dit is alleen een taartje voor familie

Nog meer ideeën misschien??

7

dan zou ik met tijgerprint, en zilverdust en ' wokkels' en misschien van die barokke dingetjes en krullen enzo ' los gaan' ....
die cameo's (heten die medaillons zo...?), en dat soort dingen...en dan ' over de top' ...

of een foto van geer en goor erop als print...wahahhaha

Grtls Irene

8

Ilucya schreef:

dan zou ik met tijgerprint, en zilverdust en ' wokkels' en misschien van die barokke dingetjes en krullen enzo ' los gaan' ....
die cameo's (heten die medaillons zo...?), en dat soort dingen...en dan ' over de top' ...

of een foto van geer en goor erop als print...wahahhaha

Jaaaahh... of Dries Roelvink in z'n gele zwembroek, ik bedoel maar, da's toch wel het toppunt van fout hahaha!
Enne... die dingen heten cameo's ja en in die stijl zal 't 'm dan idd wel gaan worden. Vind alleen de door haar gekozen kleuren wat minder leuk maar ja... de "klant" is koning he  :D
Maarre... ik volg je met alles behalve met "wokkels", die ken ik alleen van de Lays en kan me die niet helemaal op de taart voorstellen  :think:

9

Ik zou gaan voor de gewenste kleurtjes en dan combineren met tijgerprintje, lekker veel goud, wires met veertjes, strik en idd wokkels erbij. De wokkels maak je door een smal lang reepje fondant om een potlood/dowelstokje oid te draaien, dan laten drogen en voorzichtig er af schuiven. Je ziet ze vaak tussen een cadeaustrik op de taarten. Ben benieuwd naar je taart, succes!

10

Waarom niet een tijger tasje, of pump met tijgerprint en veel goud op de taart?

Kom eens een kijkje nemen in onze winkel in Tilburg, 95m2 taartplezier!

11

el schreef:

Ik zou gaan voor de gewenste kleurtjes en dan combineren met tijgerprintje, lekker veel goud, wires met veertjes, strik en idd wokkels erbij. De wokkels maak je door een smal lang reepje fondant om een potlood/dowelstokje oid te draaien, dan laten drogen en voorzichtig er af schuiven. Je ziet ze vaak tussen een cadeaustrik op de taarten. Ben benieuwd naar je taart, succes!

Ooohhh... dus toch "gewone" wokkels, die heb ik idd al eerder gemaakt maar dacht dat jullie mss iets anders bedoelden wat ik nog niet kende  :o
Die veertjes vind ik trouwens een heel erg leuk idee, die ga ik zeker maken en als ie klaar is ga ik 'm absoluut posten!
Thanks!!

12

sorry ik ben net weer aangesloten op dit topic...en moet zo weer werken, maar idd dat bedoelde ik met wokkels..
nou gewoon lekker los gaan..en wat eigen kleuren ' er tussen stampen' ...das dan ook fout..hahahahahaha.
:thumb:

Grtls Irene