Onderwerp: Het goud aan het eind van de regenboog...
...maar dan niet op één en dezelfde taart
Vandaag was de tweeling van een goede vriendin jarig en ik mocht hun taarten maken! Voor haar dochter een Pippi Langkous taart en voor hun zoontje een Piet Piraat. Verder kreeg ik helemaal de vrije hand.
Dit waren mijn 8ste en 9de taartje en voor de allereerste keer heb ik er helemaal geen voorbeeld bij gezocht maar ben ik gewoon lekker zelf aan de slag gegaan met ontwerpen. Best spannend, maar wel heel leuk!
Allereerst Pippi die op haar rug naar de wolken en de regenboog ligt te staren:

Pippi had ik van te voren geboetseerd en ik was eigenlijk van plan haar paard er ook nog bij te maken. Maar toen de kleine meid eenmaal op haar taartje lag bleef er niet zoveel plek meer over. Toen maar gewoon wat hoefafdrukken op het taartbord gemaakt. Maar ja, toen die er eenmaal op stonden vond ik het wel heel erg jammer dat Witje zelf zomaar weggelopen was zonder de jarige te feliciteren. Dus heb ik het beestje stiekem toch maar op de achterkant van het taartje geboetseerd:

(Gevuld met Banketbakkersroom en verse aardbeien).
En dan de Piet Piraat... Ik was die ooit weleens ergens tegengekomen in een tonnetje en dat idee was blijven hangen. Bewust niet gaan zoeken naar een voorbeeld maar er mijn eigen draai aan gegeven. Daar ligt hij dan, balancerend op een half gezonken tonnetje, angstig over de rand kijkend naar de haaien die om hem heen zwemmen. Ergens op de bodem van de zee zijn kist met goudstukken:

Aan de achterkant wat brokstukken van de gezonken Scheve Schuit. En na de 12de poging om een paar laarzen aan zijn voeten te boetseren heb ik het opgegeven en zijn voetjes lekker bloot gelaten. En achteraf vond ik dat eigenlijk ook nog eens véél leuker dan laarzen:
Even een detailfoto van Pietje:

Gevuld met banketbakkersroom en frambozen(patidess)-botercreme (want verdorie, de frambozen op de markt waren op!).
Ik was zelf niet bij het feestje, maar heb net van moeders gehoord dat de kids helemaal blij waren met hun taarten!
Oh, en eigenlijk was ik gisteren zelf ook jarig. Dus meteen mijn 10de taart ook maar gemaakt. Eigenlijk helemaal geen tijd natuurlijk naast de twee kindertaarten hierboven, en ook compleet geen inspiratie meer. Dus gekopieerd van de prachtige taart die Lilo hier onlangs heeft neergezet. Dat was een enorm vrolijke, feestelijke taart zonder heel ingewikkeld te worden. Kleuren aangepast en voor het gemak (en natuurlijk door het tijdgebrek) de roosjes weggelaten. En helaas nogal afgeraffeld, want alledrie de taarten moesten vrijdagavond af zijn en de kindertaarten gingen natuurlijk voor... Bedankt voor het voorbeeld, Lilo! Iedereen vond hem prachtig, maar die eer gaat volledig naar jou
Onderste laag chocoladebiscuit gevuld met meringuebotercreme en verse aardbeien. Bovenste twee lagen vanillebiscuit gevuld met bastognekoek-meringue-botercreme en Mona Brownie toetje:

Lang zal ik leven! Hieperdepiep hoera!! 

taart en dan dat alles op 1 dag klaar.......diepe, hele diepe buiging