1

Onderwerp: sugargun en fondant

ik heb de sugargun eigenlijk altijd met marsepein gebruikt en dat gaat uitstekend.Nu wil ik een tiara maken van fondant en wordt er helemaal gek van.Heeft iemand een tip?
Kheb tylose door de fondant gedaan en krijg er bijna geen sliert uit.Ik knijp me het ongans.

Groetjes van Corry
http://taartenvancorry.nl/

2

Re: sugargun en fondant

:s

ja, komt me bekend voor :Y

wat crisco binnenin de gun en over het gaatje helpt, een beetje :rolleyes:

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

3

Haha, dat verbaast me niet, je moet er wat crisco door doen, dat maakt t zachter.....geen tylose....!!!! :nooo , want dat 'hardt uit'..en voor je sugargun wil je soepele fondant..

Ik smeer wat crisco aan binnenkant gun met mijn pink en doe wat door fondant...gaat prima!!!

Succes!!! :thumb:

Grtls Irene
Ik ben niet gestoord, ik ben mentaal hilarisch!!

4

Ohh lees nu pas tiara...daar wil je natuurlijk dat t uithardt...mmm en dan sugargun...pfffff....en om door sugargun te persen moet t zacht zijn...dat werkt elkaar beetje tegen..... :Y  :think:  :think:

Grtls Irene
Ik ben niet gestoord, ik ben mentaal hilarisch!!

5

naspuiten met icing! Dus plaatje van tiara plakken op een halve ronde dummie, bakpapier erover of stukje van zo'n plastic mapje, invetten met crisco en spuiten, ik geloof spuitmondje 1.5 of 2... en dan 3 x naspuiten (over elkaar). Hoop dat het zo n beetje duidelijk is? ben n beetje warrig vandaag, sorry :)

6

Als je crisco door je fondant doet hard je fondant toch nog steeds uit?
Alleen duurt het iets dan wanneer je er tylose door doet.
inderdaad zeker geen tylose maar crisco er door :)  :Y

www.Leoniestaarten.nl
Omdat er altijd wel een reden voor een taart is!

7

Een tiara van fondant lukt prima zonder tylose, als je het maar goed de tijd geeft om te drogen  :Y

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

8

Bommeltje schreef:

Een tiara van fondant lukt prima zonder tylose, als je het maar goed de tijd geeft om te drogen  :Y

zou ruim anderhalve week dan genoeg zijn?

Groetjes van Corry
http://taartenvancorry.nl/

9

Ligt ook een beetje aan welke fondant je gebruikt. Met tylose krijg je de fondant er iig niet goed uit  :nooo , spreek ik uit ervaring. Ik heb de regalice fondant gebruikt  :Y