1

Onderwerp: Mijn "bites" - slechte foto, sorry!

Mijn nieuwe creatie, ik noem ze de "bites" omdat ze echt lekker in een hap weg te eten zijn, in dit geval "herfst bites". Citroen boerencake met appel en kaneel.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-FYD6HZAA-D.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-3DWB8K3W-D.jpg

Sorry voor de slechte fotos... had even ruzie met mijn fototoestel  :grr:  :grr:  :grr:  maar dat gebeurt wel vaker :s

2

Re: Mijn "bites" - slechte foto, sorry!

Wat een ontzettend leuk idee ! Mooie eenhaps-hapjes !

3

Leuk zeg, en lekker hapje idd  :9 !!! Foto's vallen nog mee hoor....

I just love it....!!

4

Wat een mooie, leuke, gezellige hapjes  :)  :)

Groetjes!

5

vonden ze op mijn werk ook, een collega die zei: ik heb er drie op, maar ik had er ook 6 op kunnen krijgen, heerlijk!!  :D

Voor mij was het een hele onderneming, ik heb een beetje ruzie met fondant maar vond dit heel leuk om te doen.

6

Heel erg origineel kun je eens vertellen hoe je het gebt gedaan vormpjes uitgestoken en gedecoreerd? met??

Heel mooi!!

Een dag niet getaart is een dag niet geleefd!

7

Citroenboerencake gemaakt - recept ergens op internet gevonden.

Appelmoes gemaakt met kaneel.

Cake in plakjes gesneden. Van de cake met de mini cookie cutters van wilton vormpjes uitgestoken.

Met gekleurd fondant en de cutters de bovenkant gemaakt, extra met een klein beetje dust er over heen, even wat hard laten worden. (ook de blaadjes van de appels, de "draadjes"- geen idee hoe ze echt heten - van de pompoen, en de lieveheerbeestjes)

Cake vormpjes met kaneelappelmoes licht gesmeerd en daar heel voorzichtig de fondant er op gedaan.

Makkelijk he??  :D  :D

8 Laatst bewerkt door Nayramc (02-10-2011 10:39)

ik had eerst de cake gemaakt dan de vormpjes uitgestoken, dan op n rooster gelegd met citroen besprinkeld en dan met gezeefd kaneel erover heen, dan nog weer 10 minutjes in de oven. Daarna de appelmoes er op gesmeerd en de fondant er op.

Was ook wel lekker, maar mijn hele keuken zat onder de kaneel, dus moest toch echt een andere oplossing zoeken.

Nu net zo lekker - misschien wel lekkerder - en minder werk, ideaal toch?

9

Leuk idee, ziet er lekker uit. Heb dit nog nooit gezien zo.
Handige porties ook voor kinderen.

Bakgroetjes van Marinka!

10

leuk zeg!

11

Thanks!! Vond zelf ook een leuk idee, even wat anders
Ben nu bezig met andere uitstekers, kijken hoe het gaat  :)