1

Onderwerp: hoe met bakpapier?

Ik ben vanavond 2 taarten aan het maken gegaan en ik heb dus flinke ruzie gehad met het bakpapier :mad:  om dat omhoog te zetten..

Hoe zetten jullie deze vast in de blik??? want ja, nu heb ik dus van die lullige half ophoog gegaan taartjes en wil ze toch wel iets hoger hebben ;)

Groetjes Carla.

2

Re: hoe met bakpapier?

Ik spray/kwast de bakvorm altijd in en plak daar vervolgens de repen bakpapier op vast. Gaat altijd goed!

Groetjes Wendy
Morgen maar weer eens géén SAS-dag...

3

wat voor bakblikken heb je dan? als ze 5 cm hoog zijn idd even de rand vet maken met bakspray of boter en daar de repen bakpapier (ongeveer 8 cm) tegenaan plakken.

als je bakvormen al 7,5 cm zijn hoef je ze niet te verhogen.

Ik heb een blik van 5 cm, en ik had zelf de logica ook al gevonden om dit vast te laten kleven met boter.. maar omdat dat spul op een rol zit rolde het in zijn oude vorm weer terug :S ook al ik de papier omdraaide zeg maar..

Groetjes Carla.

5

Ik 'trek' het altijd even schuin langs het aanrecht, dan gaat de krul eruit, wordt het wat rechten en lukt het misschien wel. Hopelijk begrijp je wat ik bedoel..  :rolleyes:

Gr Kelly

6

Ik maakte vaak de bovenkant van het papier even aan elkaar vast met een paperclip, zodat het niet meer terugrolde. Die haalde ik er weer af zodra het beslag in de vorm zat, net voor het in de oven gaan.

~ Never waste a good crisis... ~

7

lees dit nu maar ik gebruik nooit bakpapier alleen de bakspray

8

Ik haal ook de krul eruit en vet mijn blik eerst met boter in. Ook maak ik het bakpapier niet hoger dan nodig is.

9

Als je boter te zacht is blijft het vaak ook niet zitten (weet ik uit ervaring  ;) ) Tegenwoordig pak ik een stukje boter recht uit de koelkast en smeer daar de rand mee in. En ook niet met een kwastje erlangs als het er te dik opzit. Hoe kouder de boter hoe beter het plakt.

10

Aha oke.. allerlei tips waar ik wat aan heb, ja het recht trekken bij het aanrecht snap ik ;)  :) Nou dan zal ik deze tips volgende keer even mee nemen :) met koude boter deed ik al.. is veel makkelijker..

Groetjes Carla.