1

Onderwerp: vraag voor de cupcakebaksters onder ons

Ik vraag me nu al tijden af hoe ik mijn probleem mbt de cupcakepapiertjes kan oplossen. Misschien weten jullie het?

Als ik de verpakking open maak passen de chassies altijd precies en prachtig in de cupcake/muffin-bakvorm.
Maar een week er na zijn de overgebleven papiertjes zo wijd geworden dat het er alleen met plooien weer in past waardoor m'n cakejes niet meer mooi in 't papiertje zitten na 't bakken.  :s
Ik erger me daar enorm aan.

Wie (her)kent dit probleem en wie heeft er misschien een oplossing? Ik hoor 't heel graag!

"Begin de dag met een dansje..."

2

Re: vraag voor de cupcakebaksters onder ons

ik bewaar mijn  papiertjes altijd in zo'n senseo bewaar blik  daar passen ze precies in  en blijven ze mooi in vorm en lekker vers natuurlijk hahahhha

3

Oven voorverwarmen, papiertjes in de vorm zetten (zo goed als het kan) paar minuutjes in de warme oven en ze zijn weer in vorm !  Werkt echt  :Y

Groet, Jolanda

4

Ik herken het probleem. :Y
Ik had er laatst via internet besteld en die kwamen dus helemaal plat aan.
Ik heb ze zondag gemaakt met het beslag dat ik van de cc voor mijn jongste zoontje over had.
Maar ik kreeg ze helemaal niet goed in de muffinvorm,ze sprongen er steeds weer uit.
Vlug het beslag erin gedaan en gebakken.
Maar na het bakken zaten de papiertjes helemaal verkreukeld in de cc's.
Geen mooi gezicht en helemaal niet geschikt om iemand cadeau te doen. :nooo  :nooo
Nu moeten we ze zelf maar opeten en dat vinden we heel erg... :D  :D

Ik heb helaas geen oplossing voor ons probleem,maar als je het goed vind,blijf ik dit topic even met je mee volgen om te zien of iemand ons kan helpen.

groetjes yvon

5

Ja, ik heb geen Senseo..... :shh:

Maar ik heb een lege koker van Städter baking cups staan en de doosjes van Dr. Oetker.

www.lindelicious.nl       Elke taart uniek!

6

Jol321 schreef:

Oven voorverwarmen, papiertjes in de vorm zetten (zo goed als het kan) paar minuutjes in de warme oven en ze zijn weer in vorm !  Werkt echt  :Y

Echt waar...????
Dat ga ik proberen!
Dankjewel voor je tip! :thumb:

groetjes yvon

7

ik heb ook geen senseo, die blikjes staan heel vaak bij een kringloopcentrum  of 2de hands winkeltje

8

"yvonne 72" schreef:
Jol321 schreef:

Echt waar...????
Dat ga ik proberen!
Dankjewel voor je tip! :thumb:

Echt waar! Ik heb het een keer gelezen en sindsdien doe ik het altijd.

Groet, Jolanda

9

ja daar heb ik ook vaak last van! ik heb ze in een mand liggen en dat gaat prima maar ze komen vaak al te wijd uit de verpakking. moet voor vrijdag 30 cc maken dus ik ga dit zeker even proberen!

Groetjes Marije van den Brink. Mijn taarten? die vind je hier: https://www.facebook.com/HetTaartenmeisje

10

Senseo-blik is optie, dank!
Maar ben eigenlijk heeeeeeel benieuwd naar de werking van de tip van Jolanda, haha, kijk, zo kom je nog eens tot iets, ik ga aan de slag en hoop dat het bij willekeurig welk merk baking cups lukt!
Zal 't laten weten.

11

ja die werkt, ben cakejes aan het bakken en net voor ik ze vul zet ik ze even (echt niet langer dan een minut) in de oven en ze zijn dan precies pas!!!

Groetjes Marije van den Brink. Mijn taarten? die vind je hier: https://www.facebook.com/HetTaartenmeisje

12

Ik bewaar de papiertjes in een lege Pringles koker.
Plastic boterhamzakje erin doen en dan de papiertjes in delen erin doen. Het zakje vult zich vanzelf en als ik de papiertjes er weer uit wil halen, trek ik het zakje om de koker heen omlaag en "floepen" de papiertjes er vanzelf (en met wat hulp) weer uit.

13

Vind het een geweldige tip en ook ik heb het net getest! En laat het nou gewoon echt werken!
Heerlijk, weer een probleem minder in de wereld (want ja, ook ik ergerde me er heel erg aan!)
Bedankt voor deze goede tip Jolanda!!!

Groetjes! Enne, bedankt voor alle inspiraties!!!
Wil je meer zien wat ik maak? www.ingrids-baksels.webnode.nl

14

IngridV_1973 schreef:

Vind het een geweldige tip en ook ik heb het net getest! En laat het nou gewoon echt werken!
Heerlijk, weer een probleem minder in de wereld (want ja, ook ik ergerde me er heel erg aan!)
Bedankt voor deze goede tip Jolanda!!!

Leuk om te horen, Ingrid !  :thumb:

Groet, Jolanda

15

Ik wist het ook niet , en had hetzelfde probleem. Bedankt voor de tip

16

Die van de pringles koker vind ik ook een goeie!  :thumb:

De papiertjes in 't bakblik en éven de voorverwarmde oven in is echt geniaal! Moeten je papiertjes wel in vorm zijn, dus geen kreukels ofzo hebben, dan werkt ie echt mega-goed.

Superrrrrrrtip Jolanda, dank!

17

o wat goed dat ik dit topic lees.
Ik heb ook altijd die paiertjes die er niet meer inpassen.

wat een goede tip!!!!!!
Ga ik gebruiken!!!!

dank u  :Y

18

Wat een goede tip!

Deze hobby is geweldigggggg!!!!

19

Hier word ik blij van  :) . Moest vandaag cupcakes maken en heb van alle handelingen foto's gemaakt. Zal er binnenkort een soort how to van maken, als antwoord op de steeds terukerende vragen.

Groet, Jolanda

20

Ik heb bij onze vrienden van de Action een (Coca Cola) blik speciaal voor rietjes gehaald (met venster) dat werkt ook perfect voor het opbergen!

Ik heb als ik mijn net gebakken cc ook maar even in het bakblik laat zitten dat de papiertjes loslaten. Ik haal ze er ook gelijk uit en zet ze op een rek om af te koelen. Sinds ik dat doe maakt het niet uit welke papiertjes ik gebruik.