1

Onderwerp: Help

Hoi hoi

Ik heb vandaag een taart gemaakt en gevuld met ganache. Nu had ik nog over dus wilde de taart gaan afsmeren met ganache en dat ging ook goed. Nu wilde ik de taart net gaan bekleden dus haal 'm uit de koelkast en wilde met mijn vingers de scherpe randen gladstrijken en tot mijn verbazing waren mijn vingers nat  :s  :rolleyes:  dus zeg maar een soort dunne chocomelk aan mijn vingers. Nu durf ik 'm niet te bekleden omdat ik bang ben dat het vocht ( die de taart kennelijk afgeeft) door mijn fondant heen gaat komen.

Kan dit??

Ik ben nu voor de zekerheid botercreme aan het maken en ga over de ganache de taart nog een keer afsmeren met botercreme...

Wie kan mij z.s.m. adviseren??

2

Re: Help

Ik bekleed het wel altijd als er condens op de taart zit. Mijn fondant zweet dan wel altijd een beetje, maar smelt nooit. Plus dat ik het makkelijker vind om dan alls erop te plakken ;)

"There are far, far better things ahead than any we leave behind" - C.S. Lewis

3

Volgens "inspired by michele" moet je sowiezo altijd even met een nat paletmes de ganache "bevochtigen" alvorens de fondant/marsepein erop te leggen.
Als het wat er niet aflekt, dan zou ik het gewoon doen.
Desnoods even afdeppen met een keukenpapiertje ofzo?
Echt smelten kan de ganache niet op kamertemperatuur.

Een dag zonder iets nieuws geleerd te hebben, is een dag niet geleefd!
Brengen jullie ook eens een bezoekje aan mijn blogspot: www.cakechiqueboutique.blogspot.com

4

Is de ganache om mee te vullen niet een andere verhouding dan de ganache om mee af te smeren?
Als dat zo is zou dat het vocht verklaren...
Als het niet al teveel is kun je gewoon bekleden lijkt me.

Bedankt lieve mensen! Ik heb de ganache taart toch bekleed. Heb wel voor niks chocolade bc staan maken   :rolleyes:  maar ik denk maar zo, weer een les wijzer :)

Ga de taart nu bekleden en dan zien jullie 'm straks ( takel taart) :)