1

Onderwerp: bisquit vers of met de mix

ga binnenkort mijn eerste echte opdracht taart maken en nou maak ik voor mezelf en familie altijd eigen deeg, (omdat ik biscuitdeeg, net als slagroomtaart hihi niet lekker vind) maar deze wordt minder hoog en iets minder luchtig als de mix.maar ik zou dan ook twee taartjes op elkaar kunnen stapelen en dan bekleden als hij niet hoog genoeg is.ik ben er nog niet helemaal uit!

wat doen jullie eigenlijk, gebruiken jullie altijd de mix of maken jullie het deeg zelf? was ik wel benieuwd naar!

2

Re: bisquit vers of met de mix

ik gebruik mix.
ik word helemaal gek als ik het zelf moet maken..ik kan het gewoon niet...en door de vullingen vind iedereen het altijd lekker...
ik zou voor een opdracht de mix gebruiken....als je dan zeker weet dat ie hoog en luchtig is.... :thumb:  :thumb:

maar dat is mijn mening..hihihi
succes!!

Grtls Irene
Ik ben niet gestoord, ik ben mentaal hilarisch!!

Ik gebruik de mix en gevuld vind ik 'm superlekker, maar...smaken verschillen, he??
Als jij zelf goede ervaringen hebt met het bakken van je eigen kapsels, zou ik dat lekker doen. Je wilt toch een product afleveren waar je achter staat?!?

Succes ermee!

4

Mag ik vragen wat voor deeg je maakt?

Ik gebruik de mix en ik vind het heerlijk.Vooral als de vorm iets overgelopen is.Het smaakt net als lange vingers.

Vroegahh maakte ik de mix zelf en had dezelfde smaak als de mix.
Maar ik gebruik vooral de mix voor het gemak wat je er aan hebt.

Zeg wat je meent en meen wat je zegt!

5

ik ben lui, ik gebruik de mix. EN ik vind die erg lekker

Groetjes, Franka

ik gebruik deze:

http://www.mjamtaart.com/silverstripe/r … s/biscuit/

de ene keer komt ie er wel luchtig uit en de andere keer is ie wat vaster zeg maar.de ene keer is ie perfect de ander keer niet zoals ik wil. maar voor mij en voor mijn familie  vinden we dat niet erg, smaakt toch wel lekker!!!

maar het rpobleem met de mix en waarom ik die niet lekker vind is dat ik misselijk ervan word, ook van slagroomtaart(zelfde deeg) en waarom dat mag joost weten ;)  maar mijn moeder heeft hetzelfde vandaar dat ik voor familie zelf beslag maak. maar de mix is zo veel makkelijker.
vroeg me gewoon af wat jullie doen.

7

Dat is vreemd dat je er misselijk van wordt?
Het deeg wat je nu maakt komt toch wel overeen met de mix.Raar dat je daar dan niet misselijk van wordt.

Zeg wat je meent en meen wat je zegt!

er zit waarschijnlijk iets in de mix én in slagroomtaart, een of andere toevoeging of zo, dacht eerst aan de hoeveelheid eieren maar dat kan niet want dat komt wel overeen met als je zelf beslag maakt.
gewoon raar. maar mijn moeder heeft het ook, dus denk toch dat er nog iets in zit waar mijn maag gewoon vrij snel op reageert.
daarom bak ik liever zelf alleen die mix is zo handig dus is het wel jammer!

:)

9

Ik gebruik ook dat recept hoor! Vind het veel handiger want dan weet ik zeker dat ik de producten in huis heb en niet halsoverkop de mix ergens vandaan móet toveren. Daarbij ben ik niet heel erg van de mixjes..

Don't just dream your life, but live your dreams too!

10

ik gebruik ook altijd datzelfde recept voor biscuitdeeg, of soms met maizena er door (recept staat hier ergens op de site) ik gebruik geen mix. De mijne wordt altijd wel erg mooi hoog.
Mix je lang (en snel) genoeg?
Spatel je de bloem er snel en luchtig doorheen?

tine83 schreef:

ik gebruik ook altijd datzelfde recept voor biscuitdeeg, of soms met maizena er door (recept staat hier ergens op de site) ik gebruik geen mix. De mijne wordt altijd wel erg mooi hoog.
Mix je lang (en snel) genoeg?
Spatel je de bloem er snel en luchtig doorheen?

mix op stand 3 handmixer (heb helaas geen keukenrobot) en een minuut of 7/8 tot wel denk ik, is dat lang genoeg.
de bloem spatel ik langzaam erdoorheen, vouw hem als het ware erdoorheen, moet dat dan anders???

12 Laatst bewerkt door Dot (30-09-2011 15:26)

ten eerste vind ik een biscuit gebakken met de mix ook vers.

ten tweede, het basisrecept (zoals jij het aanhaalt) heb ik de eerste 2 jaar ook gebruikt, totdat ik meer ging bakken en het gewoonweg ook veel makkelijker werd met de mix.

Ik denk wel, dat 7-8 minuten te kort is om de eieren goed luchtig te slaan. Ik gebruik wel een keukenmachine en mix bijna 20min op volle toeren. Dan is het ei-suikermengsel echt goed hoog en luchtig en bijna stijf (zie ook fotovoorbeelden van Tari; http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … id=94566); dan luchtig de meel erdoor spatelen.

Succes!

Groetjes, Dorothea.

13

Ik denk ook dat je te kort mixt. Ik doe met mijn keukenmachine ook ruim 10 minuten op de hoogste stand.
Het meel erdoor spatelen doe je wel goed zoals je het opschrijft!
Succes ermee!

14

ik gebruik ook altijd de mix.. hij supermakkelijk en lekker!
en ja kaal zit er niet zoveel smaak aan( al smaakt ie idd lekker naar lange vingers hihi) maar hoe minder smaak aan de biscuit, hoe meer je de vulling proeft.. en het geheel minder machtig maakt.
ik zweer bij de funcakes hihih

15

Ik gebruik  ook altijd de mix. Heb vroeger wel eens zelf volgens het kookboek biscuitdeeg gemaakt, maar vind de mix lekkerder. Er zit inderdaad niet heel veel smaak aan, alleen maar zoet, maar de smaak maak je met de vulling. Anders zou je misschien een smaakje met je mix meekunnen bakken? Misschien  1 van de bakvaste smaken van LoRann? Heb dat zelf nog nooit gedaan, maar volgens mij heb ik hier wel eens gelezen dat dat heel goed kan.