1

Onderwerp: decoreren

Hoi iedereen, Ik heb echt een beginnersvraagje  :o (maar ben ook nog maar een beginnen  :P )

Ik moet voor zondag een barbietaart af hebben (ik maak deze zaterdag avond) voor een kinderfeestje en ik wil deze met diverse bloemen gemaakt van fondant en marcepein af decoreren. Nu is het maken van de decoraties veel werk en dat werk heb ik in het weekeind helaas niet, daarom wil ik de decoraties vandaag en morgen al proberen te maken.

Droogt de fondant en marcepein dan niet uit als ik het nu al uit de verpakking haal ? ik zou het zonde vinden als het minder lekker smaakt.

Het bekleden van de jurk en af decoreren met gespoten icing doe ik uiteraard wel zaterdagavond.

Groetjes Rob

2

Re: decoreren

Nee, hoor.
Als je de decoraties in een potje doet dat je luchtdicht kan afsluiten, dan droogt het niet uit.
Ik maak mijn decoraties altijd op voorhand, soms zelfs een week of meer, omdat ik er niet altijd de tijd voor heb op het moment zelf.

Een dag zonder iets nieuws geleerd te hebben, is een dag niet geleefd!
Brengen jullie ook eens een bezoekje aan mijn blogspot: www.cakechiqueboutique.blogspot.com

3

ik doe ze in een plastic zak, blijven ze ook goed. Als het maar luchtdicht afsluit volgens mij.
(ik ben ook nog maar een beginner..) :o

4

Het antwoord staat ook bij de FAQ's: http://www.deleukstetaarten.nl/faq/36/K … af+maken?/  :Y