1

Onderwerp: HELP! mijn biscuit is "nattig" na nachtje koelkast

ik heb dus gister avond mijn biscuit alvast gebakken voor morgen en daarna met een zakje eromheen in de koelkast gelegd. maar toen ik hem er uit haalde vandaag was die zo vochtig en plakkerig! kan hem dus zeker niet gebruiken maar ik vraag me af wat ik dan fout heb gedaan? geen zakje meer er om heen doen? hoe kan ik hem het beste bewaren in de koelkast?

alvast bedankt!

2

Re: HELP! mijn biscuit is "nattig" na nachtje koelkast

Volgens mij moet je ongedecoreerde biscuit buiten de koelkast bewaren (of invriezen). Ik bewaar het tenminste in een pedaalemmerzak op een koele, donkere plek buiten de koelkast en dat gaat altijd (okay, die paar keer tot dusver) goed.

Zondag 14 oktober loop ik 4 Mijl voor de Dierenbescherming afdeling Groningen. Je kan mijn actie steunen via http://www.geef.nl/sharon of http://www.geef.nl/actie/miles-4-animals - Alvast bedankt!

3

Idd niet in de koelkast bewaren................en was je biscuit wel helemaal gaar en goed afgekoeld?

4

Gewoon buiten de koelkast bewaren en idd in een pedaalemmerzak...Maar hij zal toch wel weer opdrogen als hij eenmaal uit de koelkast is, ik zou hem wel uit de zak halen.

5

ja ik heb hem nu al een tijdje buiten de koelkast zonder zak liggen. ga zo weer even controleren.
ja hij was zeker gaar en afgekoeld.
anders maar snel even opnieuw eentje bakken...

6

ik doe hem ook niet in de koelkast pas als hij bekleed is. ik heb een plastic taarten doos waar ik hem in bewaar.

7

zou ook geen marsepein of fondant in een plastic doos doen...

8 Laatst bewerkt door mama182 (26-09-2011 12:39)

etmc schreef:

zou ook geen marsepein of fondant in een plastic doos doen...

maar hoezo niet dan?
die doos is speciaal om taarten in te bewaren!

9

Gaat ook condenseren en wordt je taart niet beter van.

10

Biggeltaart schreef:

maar waarom bestaan die plastic taart dozen dan?? ik doe het al zolang ik taarten maak (oke nog niet zo lang) maar ik bewaar ze altijd in deze doos en dat gaat goed.  :/  en dan in de koelkast.

melowcake schreef:

ik heb dus gister avond mijn biscuit alvast gebakken voor morgen en daarna met een zakje eromheen in de koelkast gelegd. maar toen ik hem er uit haalde vandaag was die zo vochtig en plakkerig! kan hem dus zeker niet gebruiken maar ik vraag me af wat ik dan fout heb gedaan? geen zakje meer er om heen doen? hoe kan ik hem het beste bewaren in de koelkast?

alvast bedankt!

Hoi,
Maar als je deze in de koelkast legt, wordt ie toch vochtig. In de koelkast is het altijd vochtig. Gewoon in een afgesloten plastic bak bewaren en eventueel nog in een plastic pedaalemmerzak, goed afgesloten verpakken.

12

mama182 schreef:
Biggeltaart schreef:

maar waarom bestaan die plastic taart dozen dan?? ik doe het al zolang ik taarten maak (oke nog niet zo lang) maar ik bewaar ze altijd in deze doos en dat gaat goed.  :/  en dan in de koelkast.

Omdat er ook taarten bestaan die niet met fondant of marsepein bekleed zijn?

13

Die plastich doos is eigenlijk bedoeld om ze even te vervoeren....de kartonnen dozen om ze ook in te bewaren!

14

Je kan cake enzo wel gewoon in een plastic doos doen... Er zijn nog duizenden taarten die er wel in kunnen

15

Heb je je biscuit wel goed af laten koelen voordat je de zak eromheen deed?
Over de plastic taartdoos....die had ik ook speciaal gekocht om de taarten erin te bewaren, maar kwam er al snel achter dat dit niet werken  :nooo . De marsepein werd te vochtig en plakkerig. Nu bewaar ik er slagroomtaarten, appeltaarten enz in. Ook cakejes en zo  :Y

16 Laatst bewerkt door mama182 (28-09-2011 20:40)

het wordt idd wel vochtig maar dat heb ik ook met een kartonnen taartdoos  :(  maar goed komt goed sorry de topic veranderde door de taart doos!!

dit is de gene die ik heb http://www.deleukstetaartenshop.nl/cupc … p-189.html (zie de link)