1

Onderwerp: Texel-taart in 3D

Verzoekje voor een 65-jarige: iets met Texel. In eerste instantie de vraag of ik de boot naar Texel kon maken, maar dat leek me een beetje een saaie taart. Toen in overleg een taart gemaakt in de vorm van het eiland, met enkele kenmerkende items. Ik vond het eindresultaat zelfs leuker dan verwacht en de opdrachtgever was ook enthousiast. Het namaken van de vorm was eenvoudiger dan verwacht, ook leuk voor mij...

Van bovenaf zodat de vorm van het eiland goed zichtbaar is:

http://www.mijnalbum.nl/Foto-JZZXIFVV.jpg

Van de voorkant:

http://www.mijnalbum.nl/Foto-WK4JTNOV.jpg

De zijkant, waarop de leeftijd met schelpen in het zand:

http://www.mijnalbum.nl/Foto-KHOQFQSQ.jpg

De taart is gevuld met aardbeivlaaifruit, aardbeiyoghurtbavarois (oeh, wat zijn de aardbeien toch duur op dit moment) en aangevette slagroom. De bovenkant heb ik afgesmeerd met botercreme met aardbeismaak, de zijkant is afgesmeerd met aangevette slagroom en fijngemalen theebiscuit en bastogne.

Deze taart is een verrassing van de kinderen, want de jarige is ervan uitgegaan dat er niets is georganiseerd voor haar. Hopelijk is ze er blij mee.

Tips en commentaar zijn van harte welkom!

Groetjes, Linda.

Al mijn creaties nu ook online te zien op mijn vernieuwde website: www.taartenmiep.nl

2

Re: Texel-taart in 3D

Ik vind hem helemaal leuk!! Creatief hoor!!! :thumb:  :thumb:  :Y

Grtls Irene
Ik ben niet gestoord, ik ben mentaal hilarisch!!

3

Wat origineel. Echt een leuke taart.

4

Ik vind 'm ont-zet-tend leuk! :Y
Persoonlijk zou ik wat minder "zand" hebben gebruikt. Maar dat hangt van ieders smaak af....
Dit doet verder niets af aan het feit dat ie gewoon bereleuk en origineel is, ondanks dat er van de week al eerder een "eiland"taart voorbij kwam, is deze toch uniek in z'n soort.

Groetjes. . . en een fijne dag!

5

Ik vind deze taart echt geweldig!!!! Echt super!!!! :thumb:  :thumb:

heerlijke taartgroetjes van Brenda

6

Super, wat creatief!!

Wat gaaf!Vind m super!!!!

8

Noessie schreef:

Persoonlijk zou ik wat minder "zand" hebben gebruikt. Maar dat hangt van ieders smaak af....
Dit doet verder niets af aan het feit dat ie gewoon bereleuk en origineel is, ondanks dat er van de week al eerder een "eiland"taart voorbij kwam, is deze toch uniek in z'n soort.

Bedankt voor al jullie leuke reacties. Ik had inderdaad de Ameland-taart ook voorbij zien komen, dat was erg toevallig.

Ik vond het een beetje jammer om alle afgesneden cake 'weg' te doen, vandaar dat ik bewust aan één kant een groot strand heb gemaakt. Op die manier kon ik ook de 65 in het zand maken met de schelpjes, dus dat kwam goed uit. Eigenlijk was de taart bedoeld voor 8 personen ;-)

Al mijn creaties nu ook online te zien op mijn vernieuwde website: www.taartenmiep.nl

9

Icehorse schreef:
Noessie schreef:

Bedankt voor al jullie leuke reacties. Ik had inderdaad de Ameland-taart ook voorbij zien komen, dat was erg toevallig.

Ik vond het een beetje jammer om alle afgesneden cake 'weg' te doen, vandaar dat ik bewust aan één kant een groot strand heb gemaakt. Op die manier kon ik ook de 65 in het zand maken met de schelpjes, dus dat kwam goed uit. Eigenlijk was de taart bedoeld voor 8 personen ;-)

Kan me er iets bij voor stellen, en om nou alles op te eten. We hebben al zo'n "gevaarlijke" hobby.
Prima oplossing toch!

Groetjes. . . en een fijne dag!