1

Onderwerp: ongezouten boter

ik lees in verschillende topics dat wanneer er gebruik gemaakt word van boter dat dit ongezouten moet zijn.
Waarom? Ik heb geen idee wat het verschil met 'normale' boter is en of het mis gaat als je gezouten boter gebruikt...

Ik ben dus gewoon benieuwd!
in afwachting van jullie reacties....

Groetjes

2

Re: ongezouten boter

In nl is boter meestal ongezouten, in frankrijk enzo heb je hele rijen met gezouten boter, dus daar moet je opletten... :Y

Als je hier gezouten boter wilt dan staat t er op, bijv van botergoud...maar hier in ons dorp is t echt zoeken...ik vind nl gezouten boter errug lekker op stokbroodje bij pasta enzo... :Y , maar idd niet om te bakken of voor botercreme.. :nooo

Grtls Irene
Ik ben niet gestoord, ik ben mentaal hilarisch!!

3

Het verschil is volgens mij voornamelijk de smaak. Qua bakken maakt het niets uit.

Don't just dream your life, but live your dreams too!

4

Leef! schreef:

Het verschil is volgens mij voornamelijk de smaak. Qua bakken maakt het niets uit.

Ja maar ik zou geen gezouten boter door mijn baileyscreme willen...hihihi... ;)
Qua bakken?? Geen idee eigenlijk, gebruik de mix, maar 'snufje zout zou niet erg zijn denk ik.... :think:

Grtls Irene

5

aha,
ik was echt heel erg benieuwd!
maar ik kan straks met een gerust hart gaan slapen want ik weet het....
thanks!

6

Ja, dat bedoel ik. De smaak verschilt.

En zout versterkt zoet dus daarom doe je vaak een snufje zout door je baksels. Maar in het ene recept zal je meer van gezouten boter proeven dan in de ander.

Kwestie van smaak dus. ;-)

Don't just dream your life, but live your dreams too!

7

Leef! schreef:

En zout versterkt zoet dus daarom doe je vaak een snufje zout door je baksels. Maar in het ene recept zal je meer van gezouten boter proeven dan in de ander.

dan gewoon de boter die ik altijd door al mijn baksels doe, komt het vast goed!

8

Annelief schreef:
Leef! schreef:

dan gewoon de boter die ik altijd door al mijn baksels doe, komt het vast goed!

Dat denk ik wel... :Y  :Y

Grtls Irene