Onderwerp: Letters tapits?
Ik krijg me letters d'r niet uit, heb die ene blauwe die aande liniaal vast zit.
Iemand tips
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Decoreren » Letters tapits?
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Ik krijg me letters d'r niet uit, heb die ene blauwe die aande liniaal vast zit.
Iemand tips
Gebruik je fondant of marsepein?
Gebruik je fondant of marsepein?
fondant?
Ok, rol je fondant goed dun uit op een klein beetje poedersuiker, en laat dat even 5 minuutjes liggen, dan droogt het iets aan aan de boven kant
Smeer de bovenkant van je hand even licht in met crisco, haal de tapit er even langs en druk de tappit nu in het fondant. Schuif de tappit heen en weer zodat je voelt dat hij los zit van de onderkant.
Til de tappit op, en nu zit de letter als het goed is in de Tappit
Sla voorzichtig met de tapit tegen de zijkant van je tafel/aanrecht dan sla je hem er zo uit
Sla voorzichtig met de tapit tegen de zijkant van je tafel/aanrecht dan sla je hem er zo uit
Eeeh, met de tappit tegen de zijkant van de tafel? Of met de zijkant van de tappit tegen de tafel?
Ik denk het laastste, en dan ben ik erg blij met die tip. Bij mij willen de letters er nooit uit, misschien omdat ik met de onderkant op het aanrecht timmer?
Ik gebruik zelf geen crisco maar laat de bovenkant van de fondant altijd eventjes opdrogen, 5 minuutjes of zo, en dan pas de tappit in de fondant duwen. Om de letter er uit te krijgen helpt het ook om zoals bommeltje zij tegen de tafel te meppen maar dan ook de tappit te plooien (naar jou toe) en dan te laten veren tegen de tafel. de eerste keer een beetje eng maar ik doe het altijd zo en ik heb er nog geen gebroken, natuurlijk niet te ver plooien. Die plooi-tip heb ik trouwens van de taartenfee en zij heeft er toch ook nog nooit brokken mee gemaakt (voor zover ik weet dan )
mijne blijft niet aan de tapits plakken maar het blijft zitten in de fondant ik ga er momenteel langs mee met een mesje om ze eruit te snijden..
Misschien heb je hier wat aan?
http://www.tartacadabra.com/howtos/letter-tappits.html
http://www.youtube.com/watch?gl=NL& … yS7msb13jE
Twee manieren.
De marsepein of fondant dun uitrollen een stukje huishoudfolie (doorzichtig plastic) erover leggen en dan je letter uitdrukken. Goed aandrukken en even heen en weer bewegen. De marsepein of fondant blijft op deze manier nooit in je tappit zitten maar ligt de letter altijd netjes op tafel succes!
Vandaag zitten klungelen om de letter uit de tappit te krijgen.
Ik ben een echte hollander, eerst proberen dan pas lezen hahaha
En wel zo als hier boven beschreven hogebloed druk en een man die maar snel naar boven ging.
Ik ga zeker jullie tipt uitproberen.
Dank jullie wel.
Zelf rol ik de fondant goed dun uit. Laat het dan rusten (5 á 10 minuten).
Dan ik doe in de tappit ook heel klein beetje poedersuiker met een kwastje.
Letter er goed in drukken, even even goed heen weer schuiven, zodat je zeker weet dat de rest los is, en dan tik ik hem er zo uit, zoals op dit filmpje: Taart decoreren met Tappit uitstekers
De eerste keer ben ik ruim anderhalf uur aan het violen geweest, voordat het me eindelijk lukten.
Nu gaat het al een heeeeeel stuk sneller
wat ik doen kleine lapjes maken en normaal je moet drukken in fondant maar ik zet op kop die uitstekers en leggen fondant op letters en rollen,wachten tot is iets droog en der uit
Ik heb in het begin ware gevechten met die dingen gevoerd hahahahaha
Ik rol nu de fondsnt heel dun uit op een heel klein beetje van een mix van maizena en suikerbakkerspoeder zodat het lapje makkelijk heen en veer schuift. Ik laat het dan gewoon een paar uur liggen en dan druk ik de tappit in de fondant, schuif over mijn werkblad heen en weer en dan vallen de letters er zo uit.
Dit truukje werkt niet bij zwart, dan krijg je aan de randen een beetje lichtere kleur omdat de fondant al wat droger is, bij die kleur laat ik het minder lang drogen en wip ik de lettters er met een dun naaldje uit.
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Decoreren » Letters tapits?