1 Laatst bewerkt door Trewyn (04-09-2011 09:05)

Onderwerp: eerste stapeltaart! (beetje pipstijl)

Mijn eerste echte stapeltaart is na 3 maanden taarten bakken een feit! Ik ben redelijk tevreden, de onderste 2 taarten waren superstrak, de bovenste niet. Heeft nog iemand tips om zo'n klein taartje strak te bekleden?
Maten zijn: 26-18-10
Bovenste 2 zijn gevuld met aardbeienbaverois, slagroom en verse aardbeien en afgesmeerd met botercreme.
Onderste taart is gevuld met chocolademousse met witte chocoladestukjes en afgesmeerd met ganache (wat werkt dit fijn!!!)

Hij was voor de oma van mijn vriend, zij werd 80 jaar!
Enige probleempje waar ik me zorgen over maakte.. wij wonen in Best en zij wonen in zuid-limburg! En ik moest de taart dus vervoeren in een auto met 27 graden buiten! De taart hebben we bij de airco gezet, airco op 18 graden en het is gelukkig goed gegaan!
Zie hier het resultaat:

http://www.mijnalbum.nl/Foto-ZMQBLOTK.jpg

's avonds heb ik nog vlindertjes erop geplaats, maar hier heb ik geen geweldige foto van, maar hier is een indruk:

http://www.mijnalbum.nl/Foto-BIAFXCYU.jpg

Oh en Katja.. Dank je wel voor de tip in de winkel over het stapelen en de maten van de stokjes af te meten met het stokje in het midden! De taart was superstevig!

2

Re: eerste stapeltaart! (beetje pipstijl)

mooi!

;)

Groetjes Carolien

Hele mooie taart!

Groetje Cindy

4

Mooie taart en ook een prachtige strik! En best spannend zo'n rit met een stapeltaart als het zo warm is.

"Ik weet het zeker...........denk ik!"

5

een erg leuke taart hoor :Y

ik taart, jij taart, wij zijn taarten

6

Mooi! spannend allemaal geweest zeker? Ik heb volgende week mn eerste bruidstaart.. hoop dat het gaat lukken! Had je hem vervoerd in de kofferbak? khad gelezen ergens dat dat het beste was.. En ingepakt?

7

Dank jullie wel voorde lieve reacties! Het was inderdaad behoorlijk spannend!

@essebessie, ik had hem bij de bijrijder op de grond gezet en niet ingepakt! Werkte prima!

8

mooi  :thumb:  :thumb:

het hart neemt waar wat het oog niet kan zien. ( www.taartdesign.nl)

9

Trewyn schreef:

Oh en Katja.. Dank je wel voor de tip in de winkel over het stapelen en de maten van de stokjes af te meten met het stokje in het midden! De taart was superstevig!

:D Graag gedaan :D
Supertaart, je hebt het echt in je vingers :thumb:

Official Wilton Method Instructor.Kijk voor al je bakingrediënten, taartdecoratie-materialen en voor leuke workshops op www.debakwinkel.nl

10

Gaaf!!! :Y

Grtls Irene
Ik ben niet gestoord, ik ben mentaal hilarisch!!

11

Hoi laura,

Wat een super gave taart!

Groetjes van een dorpsgenoot.....

12

Wat een mooie taart, knap hoor voor je eerste stapel  :thumb: